torsdag 12 februari 2009

Sovmorgon

ja, ja, den där länken fungerade iaf, men jag kopierade texten hit, så slipper folk klippa och klistra..
Idag kom H och hämtade Lucas till dagmamman kl 6.30 (han börjar ju jobba kl 05) så jag fick vara hemma i lugn och ro och föröska bli frisk.Gissa om man var glad när man vaknade och klockan var 11.30??? Så länge har inte jag sovit sen..ööh.. 2006??
Lite piggare idag, hostar som en kedjerökare och näsan rinner, men febern är nog borta, skönt!
Men vad konstigt det är att vara ensam hemma.. tomt.
Nu börjar Finlandsstressen slå in oxå. Det är så många som man vill träffa och man känner att tiden inte räcker till, speciellt den här gången när jag inte har nån bil och det är typ 3 meter snö där. Men som H brukar säga, jag är där 10 dagar/år, jag är hemma 355 dagar, dom har möjlighet att komma och hälsa på mig, men hur ofta gör dom det? Aldrig. Så man borde inte må dålig eller bli ledsen att nån blir sur att man inte kommer och hälsar på. Så (igen) beslutar man att hälsa på dom som man abslolut vill och strunta i artighetsbesöken. Det är bara att jag vill träffa så många!
Söndag fyller jag år. Usch. hatar att fylla på mitt i vinter, inga jordgubbar till tårtan, ingen grillfest i trägården.. bara slaskvädret och mörkt. Ska försöka pigga upp det med god smörgåstårta iaf. Och den här året kommer man lätt undan, nästa år det är stora 3-an, då jäklar.. Bäst att börja spara till resan redan nu! fast rätt bra att jag o H firar våran 10 års jubileum där runt dagarna också, så då har man en anledning till att kunna åka iväg till värmen!
Nu börjar bokstäverna attacera mifg från dataskärmen, så det vill säga att jag ska slänga mig på soffan läsa nya MAMA och kurera mig till helgen.




11 Februari:

Provar första gången skicka in en inlägg via mobilen,mest för att jag är för febrig att sitta upp.ligger på en madrass o tycker synd om mig själv.såklart hade lucas en ledig dag,men han har varit jättegullig mot sin sjuka mamma.och desutom har han lärt sig att gå på pottan! Han är blöjfri när vi är inne,och inte en endaste olycka på 2 dgr! Såklart när vi nyss köpte massor Av blöjor när ica hade utförsäljning! Att vi inte har lärt oss: när vi köpte storpack 8mån välling slutade lucas bli mätt på den,vi köpte stor pack 12 mån välling, började lucas mage strula. Vi bytte till majsvälling ,stor pack förstås, kom vi på att han är laktosintolerant! Så vi hade 15 liter välling hemma som inte han kunde äta. Men våra vänner var glada som fick massa gratis välling :) men blöjorna går nog åt till slut. Men han är jätte duktig,säger till när han behöver kissa och sen stolt går o tömmer pottan. Törs dock inte pröva det när vi är ute,man har ca 3 sekunder på sig att få ner byxorna efter han säger till! Men det blir bra att fixa på sommaren när man kan springa naken (eller han kan iaf) nu håller vi bara tummarna att lucas inte blir sjuk till helgen när vi ska åka o titta på hockey! O jag som är sjuk så sällan,är jättedålig att vara sjuk, h blir urförbannad på mig när jag kryper runt lägenheten o plockar tvätt/dammar listorna.och jag börjar gråta bara Av tanken vilken pytteliten lön kommer jag att få: f.ledig 3 dgr =3000kr o sjuk 2dgr=2000kr :( såg att intersport har sin stora rea idag,så typiskt,undrar om jag kan skicka h att jaga skidkläder Åt mig? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar