måndag 19 oktober 2009

en Måndag med stort M

Idag är det måndag, och redan från vaknandet visste jag att det var inte den typen av måndag som man ibland kan ha, att allting känns helt okej. Jag har jobbat helg, med en ovan vikarie, helt slut och sen ska man SLÄÄäääpa sig till jobbet även på måndag. Kl 7. (och dessa lågkonjunkturens tider ska jag väl vara tacksam att ha jobb att gå till)
Mobilväckning kl 05.40, mörkt som på natten (det är ju natt) , vaknar i en ställning som liknar en avancerad yogaknut, sonen sover nånstans mellan mina ben. Lirkar mig ur sängen (liknar en inbrottstjuv i en museum med laserdetektorer, if you know what I mean) försöker inte väcka sonen. (och maken, men han kan iaf somna om, det skulle sonen aldrig få för sig) Slår tån i trappen (såklart). tappar kontaktlinsen i handfatet (såklart den första så jag ser absolut ingenting, hade det varit det andra skulle jag kunnat blunda och leta med ögat där kontaktlinsen är i) . Luggen står rakt upp. resten av håret står rakt ner. Lyckas med nåt konstycke peta in naglarna rakt in i puder, så jag är helt ljusbrun under naglarna. Nyser när jag nyss satt på mascara (dvs.mascaran hamnar på övre ögonlock istället). Tappar frukostmackan på golvet (gissa vilken sida neråt?). Kollar termometer, bara +4, rätt skönt. På med kläderna. Är redan försenad. Öppnar dörren. Det ösregnar ju! In igen. Byter till regnkläderna. Cyklar i ösregnet och svär över dessa förbaskade hörproppar till mobilen som inte vill stanna i öronen. Det är nåt fel i mina öron. Fösöker cykla så jämnt som möjligt så ingen av plupparna åker ut, så jag kan lyssna lite radio. Så alltså en Måndag med stor M, och en väldigt svart sådan.
Sen en sak till. Kan man inte skriva i hårfärgförpackningen direkt: röd . Nu skriver man "varm brun" och det är samma som röd. Så skriv RÖD då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar