onsdag 2 december 2009

ny bil och julfest!

Jaha, då har man blivit ägare till en ny bil. Eller ska bli det på fredag. Maken tog våran skräphög (nu syftar jag verkligen till skräphögen inne i bilen.. ) till verkstad för att den höll på att ramla i småbitar (enligt mig, bosse bildoktor 2). Jag hade en jättesuper stressig dag på jobbet och det börjar ramla in sms..
Sms Maken: "ska vi ha en grå eller vit bil?"
Sms jag: " ööh, grått är snyggt"
Sms Maken: "vit är snyggare, grå ser ut som plast"
Sms jag: " ja, men ta vit då"
Sms Maken (10 min senare) : "Dom har en jätefin bil här vi kan få direkt, den andra måste vi vänta till mars. Den här bilen har...." (en lång lista av lull-lull som jag inte fattade hälften, undrar om man kan köra med den?)
Sms jag: "men ta den då"
Sms Maken: " vilken färg? röd är snygg"
Sms jag: " vad finns det för färger att välja?Finns den i limegrön?"
Sms Maken: "oooh!! då måste jag gå och titta, jag vet inte, äsch , då struntar vi det.. "
sms jag: men ta röd då.

och det gjorde han.
Lite skoj att jag, som vägrar köpa skor/kläder från postorder, eftersom jag vill se och känna och prova kläderna först, har alltså köpt en bil för rätt mycket pengar utan ens sett den! Vet iaf att den är röd.

imorgon är det julfest på jobbet och har provat kläder halva kvällen (med sonens underbara stämma: Mammavadgördumammavadgördumammavadgördumammavadgördu??????) och kom underfund att festkommitèn borde ha talat om för vad det är för klädsel. Är det klänning-högklackade eller byxa/kjol -stövlar? Man vill inte överklä sig. I ett vanligt företag skulle detta inte vara nån problem, men ni förstår att när man jobbar inom vården är inget så självklart. För mig är en julfest en buffè med mat och vin och fina kläder, men för en annan vårdarbetare kan det vara mjukisbrallor , foppatofflor och en tallrik gröt. Men satsar nog på klänning, kan väl alltid byta till foppatofflor om det krisar.

Där tänkte jag förra årets nobeldag. Vi hade ordnat en nobelfest på jobbet åt dom gamla och jag hade skojat till det lite och hade haft på mig min bröllopsdiadem (det är väl bra använda det nån gång???) och efter jobbet cyklade jag genom hela stan och hade ärende in till Kommunal. där satt jag, drack lite kaffe och pratade och cyklade vidare för att hämta min son. Då säger dagmamman: vad fin du är idag, med diadem och allt! Då har jag alltså glömt ta av diademhelvetet när jag åkte från jobbet. Så jag undrar vad dom tänkte på fackförbundet när jag trampade in där med den i huvudet. "Hej, hej , här kommer jag, arbetsplatsombud och reservdrottning!! " I år ska inte misstaget upprepas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar