onsdag 20 oktober 2010

cleaning out my closet

Hmm.. den här hallen i övervåningen är egentligen helt "onödiga" kvm.. vad ska man göra med den? Nu används den att torka tvätt, och den är objekt för min Marimekko-Unikko kärlek. Köpte 5 meter tyg när vi hade lagt 1 bud på radhuset, och bestämde att det ska jag sy gardiner av till vårat nya hem! Så ödet ville att vi skulle vinna budgvningen! (för övrigt var budgivningen töntigaste nånsin.. vi fick huset på utgångspris..)
Måste bara lägga upp bilder på sonens nystädade garderob. nästan lika bra som nakenbilder,eller hur??
Synd att jag inte tog före-bilder,men båda dom här skåpen var överfulla av kläder,lakan,gardiner och gamla döda råttor (och annat som gillar bo i stökiga garderober) Så här fint blev det efter organiseringen, rensningen och lite flytt av hyllplaner.
3 kassar kläder får åka till Ryssland, dom uppskattar säkert min genomskillnig glitterpaljetttopp från 2001 i isiga Moskva.. lika mycket som sonens ByggareBob tofflor kommer till rätta i heta Kongo.

En vän till mig sa att rensa kläder är nästan som att man blir ren inombords också, och det kanske är så, meningen cleaning out my closet får en hel ny mening. Jag känner mig ren i själen. Feng shui på er allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar