fredag 24 juni 2011

Projekt superbabe uppdate!

Måste börja min comeback med såklart berätta hur projekt superbabe går fram, så inte ni tror att det var bara ännu ett nyårslöfte som inte höll.
Vårruset sprang jag, och oj vad jag sprang! Vilken kick man fick när man bara sprang om människor hela sträckan.. 26 minuter , och till mitt försvar fick jag ändå gå första 5 minuter för att det var folk i vägen. Så 25 minuter skulle nog inte varit omöjlighet. Hemma häromdagen klarade jag 5 km på 23 minuter, så nu jagar vi minuter ner till 20..
Har tappat 5-7 kilo, och 1 klädstorlek. Känner mig stark som en björn.. Nu gäller det bara få lite bättre kondis.. Gillar gymmet rätt mycket och då bygger man bara muskler. Men så här på sommaren är det bra att ge sig ut och springa på kvällarna. Och har dammat av mina inlines. Få se om det slutar med benbrott och skallskada. Är nog så pass gammal och klok att hjälmen åker på.
Nytt hårfärg och frisyr skaffade jag också.. vilket har varit en succé, blev riktigt snyggt om man får säga själv. Så nu känner man sig riktigt nöjd, och så kul att shoppa kläder, när man känner sig bekväm med sig själv. Men framför allt ger träning och vettigare matvanor mig så mycket mera energi att vara med min underbara familj! Men nån tråkmåns är man ändå inte, god mat och vin och annat slinker ner, inte bara varje dag. Och det roliga med att träna är att då kan man äta mera!
Så nu lovas det förhoppningsvis bloguppdate lite oftare, när jag till slut fick min Nokia x6 samarbeta med blogger. Då kan jag blogga lite varsomhelst, och inte behöver sitta vid en datorn.
Glad midsommar på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar