fredag 8 juli 2011

3 år!


Såg nu att jag har skrivit detta blogg snart 3 år! Det trodde jag inte.. Vad tiden går fort! Och ännu konstigare är det, eftersom man själv inte alls blir äldre.
Vilket jag fick bevis igår. Skulle handla hem lite vin , sen väl på kassan: - Kan jag få se legitimation också? Jag blir såklart jätteglad först, alltid kul om någon tror att jag ser ut under 25, tom kanske under 20?! Mitt glädje förvandlas dock till skam när jag upptäcker att mitt körkort ligger fint i träningsväskan hemma. Så fick uttala dessa klassiska ord som jag inte har uttalat sen jag var 16: - öhh.. jag har glömt den hemma..
Så det blev inget vin , och inte kunde jag hämta ut paket från H&M heller. Hurrarop för den postordeföretaget också. Beställde kläder därifrån i maj. Nu har dom kommit. hade redan glömt bort att jag hade beställd dom så det blir spännande att se vad jag har fått. Lite som julafton.
Nu är det 2 veckor kvar till semester, man är lite lagom less på allas FB uppdateringar: "äntligen semester!!!" Dags att ge tillbaka, om 2 veckor.. muahahhhaaa..
Semesterplanerna börjar bli klara också. Börjar helgen med en stugövernattning utan sonen, sen kommer våra kära kära vänner från Finland och vi ska försöka leva i en kollektiv 4 vuxna och 4 barn nästan en vecka. Ser detta som en liten social experiment. Men roligt ska det bli! Efter Finska delegationen åker hem har vi hyrt stuga i närheten där det finns pool mm. att plaska i. Några nätter där och sen är det bara komma hem och packa inför huvudresan för semester i år. Kryssningen med Vision of the Seas (RCCL) från Stockholm (Tallin-St.Petersburg-Stockholm) . Det kommer att bli riktigt kul! Både jag och maken har bestämt oss att ta med träningskläder och ta en löprunda på däcket varje morgon bara för att man kan! Och såklart matchande träningsoverall. Jag föreställer mig att hela kryssningen är som på Loveboat (visst minns ni underbara serien från 80-talet??) så hoppas jag att det blir så och inte som 24 timmar med M/S Cinderella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar