måndag 17 oktober 2011

kontrollerad narkotikaanvändning?

Läser i min Personaladministration- lärobok att "med missbruk menar man när människan har tappat kontrollen över användningen av alkohol, narkotika eller lugnande medel"

Vill min lärobok alltså medge att det går att använda narkotika under kontrollerade former? Att man inte är missbrukare så länge man kan kontrollera sin använande? Det var väldigt nytt och intressant synvinkel på saken. Så jag kan använda heroin på hobbybasis så länge jag bara har kontroll? och bara för att jag skjuter heroin i helgerna ger det ingen sakligt grund för uppsägning från jobbet.Eller visserligen även om jag skulle skjuta heroin på arbetstiden kan dom inte säga upp mig innan dom har erbjudit mig rehabilitering (och bevisat att jag inte har kontroll över min narkotika-användandet) Ah, sverige är ett underbart land att leva i ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar