lördag 21 februari 2009

finland here I come

Jaha, då ska det bära av till tusen sjöarnas land en vecka. Har packat hela dagen idag och just när jag hade fått odrning på packningen (17 kilo av 20 möjliga) och var så nöjd med mig själv, kom jag på att jag hade inget välling till Lucas, ingen haklapp, nappflaska, blöjor.. men hade kläder för mig själv iaf! Så det var bara trycka i några saker till. Tur att man har en 60 liters vandringsryggsäck! Om jag tappar balansen kommer jag sprattla på rygg som en sköldpadda och kommer definitivt inte upp, så framåtböj är det som gäller.
Flyger från Norrköping med Lucas, skönt med en liten flygplats, och hoppningsvis möter pappa upp oss i Helsingfors. Han hade bråkat 3 timmar med lånebilbarnstolen för att få den på plats i hans husbil, så nu envisas han att han ska skjutsa oss runt i Riihimäki- När jag påpekade att jag har faktiskt 2 friska fötter menade han att nu har han minsan slitit för att få stolen på plats så den ska användas!! För sig, praktiskt för honom: ge mig en skjuts till en kompis, vänta utanför i husbilen, titta på TV, laga lite mat till oss och middagsvila! Också väldigt miljövänligt!
Nu kom jag på att jag är inte färdig med Lucas strumpor än, så måste gå och avsluta,dom ska ju på om några timmar.
Reserapport kommer väl när vi kommer hem om en vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar