torsdag 19 februari 2009

Sportlovskul på rosvalla

Lucas studerar brandsäkerhet, aldrig för tidigt att lära sig det!
H & L var igår på rosvalla och tittade på bla brand och polisbilar. Det var skrämmande.. som allting nytt, verkar det som. Men sparka boll i multihallen hade varit jätteskojigt!
jag är fortvarande i husarrest med sjukskriving. Har knappt varit ute på 2 veckor, börjar lätt sagt bli galen här hemma (idag skurade jag rent fläkten med tandborsten bara för att..) Men när jag försöker gå ut blir jag genomsvettig och yrslig direkt. Hämtade Lucas från dagmamman igår och dom 500 meter till henne med cykel var som Tour De France. Kände mig dock inte som Armstrong när jag kom fram..
Idag hade vi möte med nya arbetsgivaren där jag var tvungen att vara med.. fast det var såklart rätt intressant att höra dom att presentera sig. Allting lät såklart jättefint, men det måste det väl göra. Nu hoppas vi att det fortsätter så. Lite roligt var iaf att vi skulle få arbetskläder (så vi inte behöver jobba nakna), fredagsfika och friskvårdspengar.. Låter kanske inte så mycket , men när man har jobbat hos den arbetsgivaren jag gör nu, så är såna små saker mycket värda! Om vi har riktigt tur kommer vi kanske få tom gratis kaffe! Och dom tyckte att det var viktig med fester, sån arbetsgivare gillar jag!
Nu kallar stickorna, kom på att det är svinkallt i Finland och Lucas behöver ullestrumpor, så det är bara att sticka.. tur att det går fort till såna små barnfötter.
Måste bara avsluta med underbar kommentar av min son idag:
jag: "jaha Lucas, vad ska vi äta idag då..?"
Lucas: "uokaaa,mamma!" (uokaa= Ruokaa= mat på finska)

ja, vad skulle vi annars äta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar