tisdag 17 februari 2009

influensa





heter mystiska sjukdomen jag har. Så det var inte pesten iaf. Sjukskriven veckan ut. Chefen var jätteglad när jag ringde och sa det, 5 av 8 år tydligen hemma med olika åkomor. Skoj.
Men idag börjar man iaf känna sig lite mänsklig. Det går åt fortvarande 100 meter toapapper/dygn att snyta sig och man får hjärtklappning så fort man står upprätt, men det är betydligt bättre vad det har varit. Ska hämta sonen hos dagmamman kl halv 5, få se hur det går. Om ni ser en mamma liggandes mitt på cykelvägen mellan ica och harg, då gick det inget bra.
I lördags var lucas på sin första hockeymatch. Både jag och H var sjuka, men biljetter var bokade och framförallt var det farfars julklapp att åka till S-tälje med sonen och sonsonen, så vad gör man inte för farfar?
Lucas och hockey..ja.. han sprang i trappor, sa "bang bang" när det smällde i sargen, åt 2 liter popcorn (imponerade farfar nåt oehört) och lekte i lekhörnan. Vi var i princip inne i publiken mellan perioderna, inget under matchen. Sista perioden fick vi sitta i kompisens Loge, vilket var rätt lyxigt, då var det lättare hålla koll på virvelvinden. Så om jag ska fortsätta gå på hockey med sonen, få vi köpa en loge för oss, det kostar tydligen bara 100 000kr/säsong. Värt varenda krona tycker jag.
Dom hade även barnpassning på arenan..men vet fasiken om jag skulle lämna mitt barn dit. Var där och lekte med Lucas och dom 2 unga tjejer som skulle passa 2 st barn var mest intresserad av att borsta sitt hår, så en liten tjej på 8-9 månader smaskade i sig Ahlgrens Bilar för glatta livet tills jag sa till att det kanske inte är nån bra bebisföda. Dom undrade om nåt ska hända med henne. Jag konstaterade att troligtvis kommer barnet att dö och gick. Kunde inte låta bli.
Hade även yrat iväg på lördags till Intersport rea och köpt skidkläder.. törs knappt öppna skåpet och titta vad det är för spännande kreation jag har köpt när man har 40 graders feber. Säkert neongul med neonröda blomor på eller nåt..men billig var det!
Lägger till en bild med Lucas fina nya vintertröja som farfar köpte till honom från Jokmokk, han ser ut som en riktig renskötare. Coolt, tycker jag!

2 kommentarer:

  1. Hej hej, jättejobbigt låter det med influensa, men L hat klarat sig? Själv är jag på bättringsvägen från förkylning men O har fått den i natt, är småfebrig och gnällig!

    SvaraRadera
  2. Lucas verkar klara det mesta, så hoppas att det fortsätter så! Och hoppas O inte är sjuk länge, det är jobbigt när dom är gnälliga, men det är man väl själv också när man är sjuk! :-)

    SvaraRadera