måndag 18 maj 2009

busfabrik och schlager kväll

Klockan är ca 23.oo och killarna är inte ALLS trötta. Håller sig igång med hjälp av piggelin, popcorn och ESC!
Hmm..Lucas verkar ligga illa till,,

Fina nya förkladen från Ökna dagen.. nu slipper man kanske byta kläder varje gång vi har lagat mat.. (önsketänkande)



Busfabriken, en av dom få tillfällen när ungarna satt stilla.
I fredags var jag o Lucas iväg till busfabriken med Lucas kompis Theo (och lillasyrran Molly och även Theos föräldrar var med) När jag skrev tidigare att Lucas hade fått nån typ av respekt för höga höjder och annat, så var det nog en tillfällighet, för att nu skulle det åkas allt som gick att åka..dom klättrade upp i en sjukt hög uppblåsbar ruchikana, tom jag tyckte det var läskigt (och kidsen också, efter dom hade mer eller mindre rullat ner..) Studsmatta är fortvarande en storfavorit.. värsta var nog att jag hade sjukt mycet träningsvärk dagen efter! jag skulle ha trorr på min son när han sa till mig "sitt, mamma!" när jag försökte vara cool och hoppa på studsmattan. Nästa gång ska jag lyssna på honom.
Lördag kväll var det ESC, och det måste man ju titta på och allting gick som förväntat:
* Finland kom sist
* jag somnade innan rösterna var klara
* kommer inte ihåg hur vinnarmelodin låter, men kommer ihåg alla urdåliga bidrag
*man kommenterade gärna hur alla såg ut, musiken var oväsentligt.
* Man paratade om allt annat, och vi kom underfund att vi skulle gott och väl ha "rapport-kväll" också, schlager är bara en ursäkt att samla ihop till en fest!
Våra barn höll igång förvånadsvärt länge, vi åkte hem kl 23.00 och då var nog alla lika trötta, snälla sonen sov till kl 9.30 dagen efter. Det är inte ofta vi har ätit frukost kl 10.30 sen vi fick barn, underbart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar