tisdag 12 maj 2009

Här pratar man om biologi och anatomi

Det här har jag och sonen pratat om ikväll:
-Kukas noppen!
-ja, Lucas har snoppen.
-Pappa noppen?
-ja, pappa har också snoppen.
-Mamma nej noppen!
-Nej, mamma har ingen snopp
-Mamma många tissi! (=bröst)
-Ja, jag ha iaf 2 st.
-Mamma ISO tissi! (=Stora bröst!)

För övrigt var det en tjejfest och utgång i lördags. Senast jag drack mig full var i januari, och på söndag kom jag på att det kan gott och väl gå 5 månader innan nästa gång. Var kommer dessa hemska baksmällor ifrån?? Så gammal är jag inte att det borde vara orsaken..Förr var man lite sliten, men kunde tom gå ut dagen efter igen (helt obegripligt) .
Nu är det toagolv som gäller första 12 timmarna (ingen vits att gå därifrån när man snart måste in igen) och sedan är man helt slut 1 vecka efteråt. (efter festen i januari trodde jag att jag var gravid när illamående och trötthet inte gick över på en vecka!)
Har jag blivit alkoholintolerant? Det är ingen finsk sjukdom direkt, jag kanske bara har blivit svensk?
Men hade nån frågat mig i söndags om festen var värt det, så då hade jag svarat nej, men nu är det lättare att säga att det var det. Skitkul kväll med allt vad det ska vara: pizza, snacks, paketlek (kommer knappt ihåg vad jag fick, har inte hämtat mina paket än.. har svagt minne av krämer och lotioner..) , utgång med dans (så dåligt som fylledans bara kan vara,men det är ju bara så kul!), spillda drinkar och massa skratt. Undebart! Och vilken underbar baksmälla. Tur att man hade en förstående man hemma, som desutom hade uppmärksammat finska morsdagen, hur många av er har fått blommor levererade till toaletten? Då kanske jag inte kände som värdlens bästa mamma direkt.. Men man biter ihop när man har barn och underbara sonen sov 3 timmar på dagen, så hela familjen susade så sött i sängen hela eftermiddagen.
Nu är det tomt på nöjeskontot och väntar bara på lönen, har tusen saker som man vill fixa.. sommarblommorna till rabatten bla! Om sommaren nu nånsin kommer, det är ju fortvarande skitkallt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar