måndag 6 juli 2009

4 arbetspass kvar till semester!

Började gilla turkos, och shoppade lite nya saker till altanen. RIP palmen, nu har den fått flytta till palmhimlen.

Lucas fick sminka sig själv, blixtarna i pannan är ögonbrunpenna, så det var nära, men varför hamnade ögonskugga runt munnen?
Hmm.. nu går tiden sakta, jobb kvar på tis,ons, lör och söndag. Och SÅ bra tajmat semesterstart att jag jobbar på söndag till kl 21.30! Sen är det dags för 3 veckor i friheten. Vi börjar med 2 campingnätter i Malmköping ( ny liggunderlägg och öronproppar checked!) sen på fredag åker vi till bilsemester med stopp i Jönköping, Helsingborg, Legoland, Helsingborg & Ullared (inte shoppa utan bara bo, det kan min make tro..) Idag förberedde jag mig inför semester och säkrade sol vädret : gick och köpte regnkläder! Då blir det säkert +30 närmaste 3 veckor.
Maken fyllde 35 år igår, och beviset att jag älskar honom som f*n hade jag köpt Seinfeld- DVD-boxen till honom. För att jag tål inte den där serien, har aldrig förstått det roliga. Dom bara ältar och ältar och är helt neurotiska hela bunten. Get som help! Några år sen köpte jag sällskapsresa-boxen och där är det lika illa, Stig Helmer får mig att krypa ur skinnet. Så nu har man garanterat några lugna TV-kvällar åt Maken, i totalt ensamhet.
I lördags var vi i Mariefred och hälsade på farfar på hans husvagn och passade på att åka gammal ånglok med Lucas ("thomas tåget!" ropade han) och när jag gick in på campingshopen och skulle köpa lite grejer och betala med kort så suckar tanten på kassan: "usch, har du kort!"
-öh, ja..?
- vi tar egentligen inte kort!
- vad då "egentligen" , min man var här och betalade med kort 3 minuter sedan!
- bor ni här på campingen?
- min svärfar gör det, men vad har det med saken att göra..?
- Har ni checkat ut?
-Va...? kan inte jag bara få betala mina grejer!
Sen fick jag nog och bad om ursäkt att jag störde och gick ut, blev ingen kaffe med mjölk för min del, men vad är de för folk som jobbar med kundservice och uppebart hatar det. Då kan man väl byta jobb? Kommer aldrig sätta min fot på den campingen iaf.
Dagens roliga Lucas: (missade själv men Maken informerade)
Farmor ska busa med Lucas och pussa på honom, då säger Lucas:
-Nej! Sätt dig! (och pekar på stolen)
Han kan sätta sina kära farmor på plats om det behövs :-)

2 kommentarer:

  1. Skönt att höra en till som inte klarar sällskapsresan! Fast det kanske är ok för dig och lite mer häderi för mig som är född här, men ändå! :) Seinfeldt däremot får du ge en chans... man måste se några (läs många) avsnitt först... /Malin

    SvaraRadera
  2. Malin: har sett MÅNGA avsnitt tro mig, men måste vara efterbliven som inte fattar det fina i det ;-) //S

    SvaraRadera