tisdag 25 augusti 2009

första uppsats avklarat

Första uppsatsen kom tillbaka med VG+, nice! Enda kritik var att lägga till källor bättre och att jag kan babbla på ännu mera, det är jag ju duktig på! Det är inte varje dag man får bättre betyg av att vara så långtradig som möjligt.
Idag ska mormor vara barnvakt så jag kan göra första mellanprovet,och självklart ringer mamma att bilen har gått sönder i Sparreholm (hon bor middle of nowhere i sörmlandska skogarna) och hon kommer ingenstans.. men nu väntar jag om hon hinner till bussen så hon tar sig hit iaf. Underbart. Men kanske bättre att bilen gick sönder nu och inte på lördag när vi ska till Finlandsbåten. Skulle vara syn för gudarna när vi ska försöka packa ihop oss nånstans längst E4:an i en Peugeot 307 med 3 vuxna, 2-åring, allt bagage (ni som har barn vet hur lite man har med sig när man ska vara borta 1 vecka, + min 15-åring lillasyster ska med, och hon har 2 resveskor när hon ska sova över hos oss EN natt) + mammas lilla hund, en grand danois. Hunden skulle få ligga på taket. Jag kan bara se det framför ögonen på mig när vi köt (alldeles för fort, vi är ju försenade som vanligt) genom söder på stockholm med FULL proppat bil och scobidoo flandrandes på taket.
Nu vaknade sonen så får fortsätta sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar