fredag 7 augusti 2009

napphimlen och mjölkfira pannakakor my ass!

Familjen ADHD hann med ett besök till Skansen på Pride dagen, synd att våran son är extremt ljudkänslig (men för dock himla väsen själv), annars skulle jag viljat titta på paraden.. men det blev en lugn heldag på Skansen som sagt, tillsammans med farmor och Göran. Lucas hamnade i napphimlen, nästa år får vi nog åka dit och lämna napparna när det är dags.
Sen blev jag så glad när dom hade skylt att dom har mjölkfria pannkakor till salu, perfekt mellis till Lucas! han äter väl 3 tuggor sen ville han åka flygplan igen(och så ingen tror att våran son är bortskämd unge med eget flygplan, pratar jag om en karusell), men på natten kryper Lucas bredvid mig på hotellet, jag klappar honom på ryggen och känner.. hmm.. "Lucas, har du bajsat?" "Jaa, MASSOR" och så sant så, han hade bajsat överallt, i våran säng, sin säng, på golvet, överallt! Så dom dör pannkakorna var definitvt inte mjölkfria, han stackaren är fortvarande kass i magen.. lilla plutten!
Vad annars, jobbet känns segt som sirap... känner ingen inspiration alls, annars brukar jag tycka att det är helt okej att komma tillbaka, men inte i år.. 10 år med samma jobb kanske börjar göra sitt, suck.. studera kanske, eller vinna på lotto? (måste börja spela lotto..) Närmande 30-års kris kanske, snart blir jag väl sugen att skaffa motorcykel eller en vargtatuering.
Och så klart skiner solen som aldrig förr när man började jobba! Tur att man hinner bada lite efter jobbet, har blivit brunare på senaste 2 dagar än på hela semester!
Och appropå bruna ben.. Vi har ju tittat på Pippi på rymmen si så där 146 gånger i bilen under semester, och i sången "sommaren är min" sjunger Annika: "..och jag är brun om bena precis som det ska va`.... och bruna ben är bra" Det var tider när man fortvarande hade Ozon skiktet kvar på jorden. Nu är inte bruna ben så bra, utan Annika skulle troligtvis ha melanom om man inte smörjer med skf 50.
Nu är det väl sovdags, få se om lilla parvel har hållit sig i sin säng eller krypit in till våran.. han har börjat med det, men blir dock inburen till sin säng igen när han har somnat. Så blir det när man lever tattar-liv 3 veckor och sover i samma rum, inte så lätt för honom att sova ensam igen. Hoppas han vänjer sig , annars får vi köpa bredare säng!

1 kommentar:

  1. Vad trist med de "mjölkfria" pannkakorna!! Skönt att det iaf är bättre nu, känns ju som att man borde kunna lita på dom när dom skriver sånt men tydligen inte... Ja visst är vädret härligt, synd att O är så liten, vi vågar ju inte vara så mycket i solen. Annars tycker jag som Annika (när jag inte hade barn) att det är härligt i solen men den här veckan verkar ingen unge ha tyckt det vart härligt i solen på vår gård, för varmt här! Nu gjorde förresten Oscar som Lucas gjorde när de badade tillsammans, slängde sig fram på mage i badbaljan. :) //Annica

    SvaraRadera