onsdag 26 augusti 2009

Vi har spenderat lite tid på akuten idag med sonen.. han hade så jäklans otur att precis när vi skulle genom automatiska skjutdörrar på Karlssons, ramlar han och hans små fingrar klämdes fast under dörren som kör över dom.. aj aj aj! Massa tårar och otäcka sår, och när en finger pekade åt fel håll var det bara att åka till akuten. Men han röntgades och inga fingrar brutna tur som det var! dom små har mjuka leder och verkar tåla mycket.dom plåstrade om hans sår och nu är han hemma med Vabbande pappa och blir säkert bortskämd med massa glass och ny pippi-film. Även farmor skulle titta förbi och ge lite kärlek.
Men jag kommer säkert ha marddrömmar om dessa mördar-dörrar inatt.. usch!! borde det inte finnas nån spärr, som gör att dörrarna stängs igen om nåt kommer under? Jag fick slita på dörren och sparka loss Lucas med ena foten. Och när jag kommer honom skrikandes i famnen till personalen och frågar om dom kan hjälpa mig , säger killen på kassan: "där i toaletten finns det vatten". Där satt jag ensam med honom störtblödandes om fingrarna och dom brydde sig.. not! Heja Karlssons! Dom har ju halva affär fullt med plåster!!
Men sonen är ju duktig så han var på god mod redan på akuten och mest gick runt och visade sin bamseplåster. Älskade lilla skrutten!

Gjorde förresten första mellanprovet i Shk A igår. Tidsangivelse var 5 timmar. Öppnar provet. jahaa, först 20 flervalsfrågor, inga problem. Svarar på 10 minuter. Trycker på skicka. " du har nu avslutat delprov1" va??? Jag trodde att det var del 1 av 3, att man skulle få mera frågor och kanske en uppsats att skriva. 5 timmar på 20 frågor, det är ju 15 minuter/fråga. Då undrade jag om jag har hamnat på nån särgymnasiet istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar