onsdag 28 oktober 2009

måndag fast onsdag

jag måste börja piggna till på morgonen.. är inte så jätte-morgonpigg, och dom här mornarna när jag lämnar Lucas halv 7 till dagmamman är jag en zombie. har redan klätt på mig helt när jag märker att jag inte ha nån Bh.. ja, ja, det är inte så noga, får väl ha hängtuttar idag. Sen när jag ska ta lite deo (spray) tycker jag att det är väl klibbigt.. inte undra på det när man sprayar sig själv med hårspray under armarna! Då hade jag ordning på håret där under iaf idag, synd att ingen såg det, håret på huvudet slickade sig längst ansiktet som vanligt, men luktade gott efter deosprayn. (mitt försvar, båda burkar är små och röda) Jag måste nog ändå koppla bort autopiloten på morgonen om det fortsätter så här. Sen bestämde jag mig för att äta lite fruktmusli till frukost. Vet ni hur lång tid det tar att äta musli!?! (har inte ätit det på säkert 15 år, tycker att det ser ut som rått-mat) hur lång tid som helst, när man ska tugga tugga tugga och det fastnar i tänderna.. grrrr! Nej du, youghurt ska det vara, så man slipper tugga och kan avverka frukost på 5 minuter!

Dagens Son-citat:
Pappa ska åka och bowla.
Sonen: Pappa ska åka hälsa på tjejerna!
(då undrar frun vilka tjejer pappa brukar åka hälsa på?????)

En annan citat hört via Maken:
Sonen: vad gör du?
Pappa: värmer paj.
Sonen: Bajs?
Pappa: nej, PAJ, inte bajs.
Sonen: Lucas inte äta varm bajs!

Han har tydligen blivit traumatiserad efter sin bajskorv-framträdande..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar