söndag 22 november 2009

En förmiddag i skräckens hus

Nu har jag och sonen blivit vaccinerad för influenssan.I mitt underbara hemstad hade dom ordnat det så fint att mass vaccinering sker i en konsthall.har ni varit i en stor konsthall?lägg i då 200 barn som alla ska få sin vaccin och under tiden dom väntar ser dom när andra barn slapas fram till grönklädda tanter som sticker dom med stora nålar.minst 100 barn skriker Av skräck och det är väldigt bra akustik i våran konsthall kan jag säga!det var aningen svårt att hålla humöret uppe i kön som var ca 2km lång.föräldrar; nu dansar vi! (Med alldeles för gäll röst,och alldeles för glada) och barnen bara tittar storögd när dagiskompisen släpas iväg och snart hör man hans skrik över hela hallen.barnet var inte så jätte danssugen.men vi överlevde.lucas var duktig och fick såklart glass efteråt,men jag är tveksam om jag får Honom att bli konstintresserad nån gång,han är nog traumatiserad för livet.
Nu har startskott för operation fint till jul gått.har skurat köksluckorna och skåpen idag.sen började jag tänka.. Vem är det som har kommit på att det ska vara storstädat till just jul?den helgen när man har som mest att göra i alla fall.kommer inte tomten om köksfläkten är smutsig?varför kan man inte storstäda tex till pingst eller påsk?då har man inte fullt upp att köpa påskpresenter,gå på sonens påskfester,gå på jobbets och kompisars påskfester,att handla påskmaten och påskpynta mm. Så jag tror nästa år får tomten ursäkta sig,jag kommer nog ha damm på mina golvlistor!!

3 kommentarer:

  1. Tror jag inte en sekund på att ni kommer ha, damm på listerna alltså :) eller en smutsig köksfläkt. Dessutom förstår jag inte varför man inte städar efter jul. Man smutsar ju ner en massa på jul o e hemma. hm....

    SvaraRadera
  2. du känner mig väl Helen ;-) /S

    SvaraRadera
  3. Ja men jag kommer nog ha smuts på golvlisterna efter jul såväl som innan också :)

    SvaraRadera