onsdag 9 december 2009

grilltider

Ni läste helt rätt, idag har vi grillat. Måste säga att påhitt var makens, men ingen dålig påhitt. På med grillen och utekläderna, värma lite glögg och sitta på en filt. Hur mysigt som helst! Lite snö hade väl inte skadat, men då skulle det nästan varit överdrivet mysigt.
Julen närmar sig och min to-do list växer, jag som trodde att jag hade nästan allt färdigt men likförbannemig dyker det upp massa små saker som måste fixas. Som det ser ut nu, kommer jag handla julmaten dagen innan julafton och göra ordning den på natten mot julafton, men det låter också nästan lite mysigt (hmmm fråga igen den 23/12 när man står i kilometerlånga kön och slåss om sista sillburkarna.) Lite fusk har jag ändå godkänt: i år lagar finska förening mina finska jullådor (kålrotslåda är ett måste) och jag bestämde mig vara brännskadefri i år och hoppar över muminpepparkakshuset (svider i hjärtat) . Men där slutar fusket. Senap ska göras själv, joulutortut ska bakas, mera pepparkakor, julgodis, grava lax osv. och resten av julklapparna ska handlas.
Och nu är det slutspurten på pluggandet, sluttenta i Engelskan på fredagkväll, sen är det klaaaaaart! Välkommen socialt liv, hoppas vännerna har inte glömt bort mig och förlåter..

Från veckans roliga nyheter har vi lärt 2 saker:
Paul Anka söker skiljsmässa: lärdom: hjälper inte att suga av sin man varje morgon, gubbjävel dumpar dig i alla fall.
Tiger Woods otrogen: lärdom: hjälper inte vara snäll och vacker, gubbjävel är otrogen i alla fall.

Och det var bara LITE roligt när en viss kvällstidning hade rubrik: "svenska Elin (för att göra skillnad från norska/tyska/danska Elin) räddar Tiger Woods efter bilolyckan, fick slå sönder bakrutan med golfklubban! "
Ha ha ha, jag skrattade ihjäl mig (inte på riktigt förstås)när det sen visade sig att hon ville visst inte rädda honom utan snarare var inte färdig med den otrogne idioten. Journalistik på hög nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar