söndag 27 december 2009

lek

Hittade den här på min "svägerskans" (heter det så .. mans brors fru?) äsh, Annicas blogg och jag älskar ju sånt här så kan bara inte låta bli!

Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord. Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar (förutom på fråga 1)!Lycka till!
1. Vad heter du? Susanna
2. Ett ord på fyra bokstäver: söka
3. Flicknamn: Sara
4. Pojknamn: Sune
5. Yrke: Sjuksköterska
6. Färg: Svart
7. Klädesplagg: Slipover
8. Mat: Sill
9. Sak i badrummet: Shampo
10. Plats/stad: Sundsvall
11. En orsak att vara sen: Sjukt mycket att göra
12. Något man skriker: Satan!
13. Film: Sagan om Ringen
14. Något man dricker: Sprit
15. Band: Santana
16. Djur: Sork
17. Gatunamn: Stockholmsvägen
18. Bil: Skoda
19. Sång: Slave 4 U

Nu körde jag brainstorming och skrev bara vad som fall först i huvudet, men tur att ens namn inte är typ Zak eller nåt.. eller Örjan!

Nu har vi överlevt julen, vilket för sig var mycket mysigt. Julmat finns kvar, men har faktiskt inte ledsnat än (jag är som en guldfisk, kan äta samma mat hela livet om det krisar.. ) och sonen är nöjd med sina nya leksaker, jag tror att han äger lego för en månadslön vid det här laget (bra invenstering, ingen värdeminskning, om man tittar på blocket )
Jag är nöjd ägare till nya läderhandskar och snygga örhängen (kan väl ha dom på mig när jag Zorbas ner i en badboll i framtiden)
Jag har jobbat under julhelgen och Maken har lyxen att vara hemma hela nästa vecka också, men det blir lite kul för mig med, imorgon är det bio + middag med lillasyster ( Avatar och kinamat, bra kombo) och tisdag blir det Tropicariet på Kolmården innan det är dags att jobba igen. Nyår blir hoppningsvis lugn med lite jobb och kära vänner på middag (jakt på bra oxfile har börjat och måste hitta på nån god förrätt, ingen jäkla toast skagen) och till helgen bär det av till Örebro och hälsa på gudsonen med föräldrar , mysigt!!
Idag skulle det har varit premiär för skridskor för sonen och mig. Först ut till sportäffären och slipa skridskorna (mina hade 2cm damm på, har väl inte använt dom på 10år) och sen började det roliga: isjakt. Det hade ju snöat si så där 10 cm , så gissa om det var plogat nånstans på uteisarna/sjöarna? Nej. Så det slutade att vi fick äta matsäck på vallarna tittandes på snöiga isen och sen åkte vi runt och tittade mera på snöig is. Detta resulterade förstås en mycket ledsen son, och curling förälder som man är, slutade det hela att han fick åka framåt tillbaka på en isfläck på parkeringen. Imrogon är det allmänn åkning i ishallen, så dit ska vi! För övrigt var sonen världens sötaste med Bambi-på-hal-is stilen och jättehjälmen!

2 kommentarer:

  1. Ska kolla om vi har nån is bredvid vår samfällighet, har hört att kommunen spolar där på vintrarna men aldrig sett efter. Den borde dom väl skrapa om det inte snöar isf.

    SvaraRadera
  2. Hej igen, gick iväg med pulkan idag och det var många som åkte på isen så om ni har lust på lördag så kan ni säkert åka...

    SvaraRadera