torsdag 4 februari 2010

Välkommen mr magsjuka


Igår kl 00.17 fick vi besök av mr. Kräksjukan.fråga inte varför första sak jag gjorde efter att vaknat att sonen spyr på mig var att titta på klockan. Vet inte om jag skulle reagerat olika om klockan skulle varit 04.00. Det var premiär för oss med magsjuka så man hade inte nån bra rutin eller strategi alls. Dom små spyr som vattenspridare,överallt och precis där dom råkar sitta.sonens spyinferno blev således ett familjeföretag där maken skötte renhållningen med tvätt och rena handdukar och jag tog befälet över hinken och sonen. La en madrass med papperslakan (tack mamma,när du hade tjuvat några efter ditt senaste sjukhusvistelse kunde jag inte tänka mig när jag skulle använda dom.nu vet jag.) Sov hinken i andra handen och andra handen vilandes på sonens mage.det hela var som kinesisk tortyr. Så fort man var på väg att somna börjar sonen hulka och då hade man 0.5 sekunder på sig att få hinken under.första 2 timmarna var man duktig och torkade rent och bytte rent men nånstans i småtimmarna slutade man bry sig.så där låg vi nedspydda min son och jag medans maken tvättade 27 maskiner tvätt under natten. Jag måste säga att det hela var rätt duktigt av mig.jag har nämligen oehört svårt för kräkningar. Brukar sympatikräkas,men klarade mig bra den här gången! Nu börjar det hela lugna ned sig, sonen är spyfri men har feber. Vi har 145 maskiner tvätt kvar,men imorgon är vi lediga så vi hinner. Nu väntar vi bara vem av oss blir smittat först,jag eller maken.jag är så yrkesskadat att körde med handspriten hela natten,men vet inte om det hjälper när sonen kräks rakt in i örat på en. Kom också på att jag och maken är en höjdare team. Vi kan inte montera ihop ikea hylla utan hot om skilsmässa,men om det handlar om våran son jobbar vi ihop oss perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar