tisdag 2 februari 2010

Skidåkning


I närmaste tiden lär det bli ännu sämre med uppdateringar eftersom vi gjorde det som man inte ska göra: byta telefon och bredbandsoperatör.3 månader sedan sa vi upp telia och meddelade tyfon att vi vill ha ip-telefon och bredband 1.2. Och har vi nån telefon?nej.har vi internet?nej. Dom har bara haft 3 månader på sig så man kan väl inte kräva att dom skulle hinna fixa sånt på så kort tid.och telia bombar oss med räkningar för internet och telefon som vi inte har.underbart! Tur att det finns internet i mobilen! Lite återkoppling på mitt senaste inlägg om ego-människor och haiti-hjälpen: flera av mina arbetskompisar kom och sa att dom hade fått så dåligt samvete efter mitt utbrott så dom har skänkt pengar nu. Ha ha,visste inte att jag var så duktig att övertala. Finska envishet kan lätt blandas ihop med order.jag bara rekommenderade starkt. Vi har varit en sväng till fjällen, sonen fick pröva skidor,vilket gick utmärkt,efter 3 åk sa han att han kan och vill åka själv. Javisst,men det blir störtlopp eftersom han varken kan svänga eller stanna. Och skitarg var han när han inte fick åka själv. En gång när jag och maken stog och pratade uppe i backen,såg jag helt plötsligt att sonen hade tydligen fått nog och började åka själv ner! Maken rusade efter och det hela liknande en james bond film där maken försöker komma ikapp den där lilla dvärgen på skidor.det hela slutade att dvärgen ramlar och maken får hoppa över honom för att inte köra på honom.lär 2 åringen av sina misstag. Nej. 'jag kan åka själv ju!!!' skriker han med tårar i ögonen. Nästa år ska vi också boka ett ställe där barnbacken ligger precis vid stugan.det var mindre roligt att släpa sonen 200m från bilen till backen.han kommer ju ingenstans utan stavar,så det hela slutade att maken tog sonens skidor,mina skidor och jag hade lucas i ryggen.han skulle bara förstå hur mycket vi älskar honom,vi var halvdöda när vi kom till backen! Men kul hade vi och det var det värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar