lördag 3 april 2010

jag har inte dött

..även om man kanske kan tro det om man tittar på uppdateringar i bloggen. Det är bara att man tycks ha massor av göra så här på våren. Det som slukar mig på kvällarna är högskoleprovet, nästa helg är det dags. Och måste säga att jag börjar nog komma undefund med det mesta. NOG delen är svag länk fortvarande, men om resten av provet gå bra, så blir väl snittet rätt bra ändå. Är inte så stressad, efrersom jag vet att jag hinner göra om provet minst 2ggr till innan det är dags att söka till högskolan.
Påsk blir det jobb, Maken och Sonen drog till kolmården nu på morgonen så jag har faktiskt lite egentid, inte illa. Måste ta fram symaskinen och fixa lite. Hade sån "tur" att jag lämnade in min symaskin till reparation och affären lyckades slarva bort hela maskinen, så jag fick en ny! Vilket var kul! Så nu har jag en hel hög kläder som ska sys. Inte lätt när man är gränser till dvärg och alla byxor är för långa. (eller sen är jag för bred..)
För övrigt är man som en zombie på dagarna. Vi håller på att träna sonen att sova i sin säng. Första veckan var lovande, han vaknade kanske 2ggr/natt. Nu är vi uppe till 8-10 ggr/natt. Inte mycket sammanhängande sömn här inte. även om man delar på nätterna, så vaknar man i alla fall när han sätter igång. "mAmmmmaaAAAAA!!!!!" Suck, snart tycker jag att han får sova mellan oss tills han är 15.

dagens citat av sonen:
Sonen har påskpysslat en ritning med påskrtema
pappa: vilken fin! är det en kyckling?
Sonen: nej, pappa, det är en teckning. (tittar på pappa som han är dum i huvudet)

1 kommentar:

  1. lycka till på högskoleprovet! det kommer nog gå ok, kan nog inte göra sämre än mig iaf...

    SvaraRadera