torsdag 22 april 2010

Nytt försök..


Sonen har startat sin cykelkarriär, till affären och tillbaka med en 3 hjuling,inte illa! Det som är illa är filmen jag såg ikväll. 2012. Maken till amerikansk skräp har jag nog aldrig sett. Och jag har ändå sett en hel del amerikanskt skräp. Filmen handlar om världens undergång och som typ jehovas vittne anda ska bara visst antal människor blir räddade i båtar. Och såklart är det dom som har pengar,och g8-ländernas ledare (nja,det kanske inte var så självklart) som får biljett till båten. Inget märkvärdigt med det. Men jag skulle nog kunna skriva en doktorsavhandling om vilka ska dö i amerikanska katastrof filmer. Då ska vi se: svarta presidenten dör (dock efter han valt dö med sina medborgare och som ensam man Överlevt jordbävning på 10 i richterskalan) ryssarna dör. Alla andra utom kristna dör. Den otrogna slampan dör (hon var även ryss,så det var mycket säkert död) girige rike mannen dör (också ryss,så han hade inte en chans) styvpappan som splittrade kärnfamiljen dör (hjälpte inte att sonen älskade honom mer än sin egen pappa) och vilka överlever; den helvit välutbildat kärnfamilj med 2 barn (en hjälplös,sängvätande flicka och hjältemodig pojke) och ryska slampans hund (!) Och även obligatorisk svarta mannen som får till det med presidentens dotter.jösses säger jag bara. Och jag tänker inte ens börja prata om tekniska detaljer som flygande noshörningar över mounteverest. Filmen hade för sig en fördel,den var så dålig att den var bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar