söndag 8 augusti 2010

Hoppa hoppa hoppa

Igår passade vi på att hoppa i vattenpölarna när det ösregnade ute. För en gångs skull kunde jag släppa det här att vara så vuxen och så förnuftig hela jäkla tiden. Känns ibland att man är så genomtråkigt. Nej, inte hoppa i vattnet, kläderna blir blöta (som dom aldrig skulle torka), inte göra det, inte göra det och inte det.. och för egen del kan man såklart inte heller vara så barsnlig, tänk om jag ramlar, täcker försäkringen skadorna? ( även om man har drulle.. ) Tänk om någon ser? Så igår strundade jag allt det där och vi båda helt enkelt hoppade i pölarna tills vi var genomblöta. Hade inte ens gummistövlar! Och det var så attans roligt! Det har gått alldeles för länge mellan nöjesparksbesöken när man börjar tappa det barnsliga i sig. Så fortare än fort ska vi åka till grönan och vara barn allihopa, eller sen fortsätter vi hoppa i vattenpölarna regelbundet.
Jag har också bestämt mig att vara charterturist. Charter är ju så medelsvensson och ute och pinsamt, men nu struntar jag i det också. Jag ska köpa balkonpaketet från flyget med 20 miniflaskor och kroggvirke, jag ska inte lämna hotellet på en vecka (det gör man ändå bara för att kunna säga " det var så bra komma en bit utanför turistområdet så man fick träffa LOKALBEFOLKNINGEN" ) jag ska gå runt med min all inclusive armband och äta och dricka precis allt och strunta i lokalbefolkningen. Finns det bamseklubb: dit ska sonen. Finns det grisfest, dit ska jag.
Så är det bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar