onsdag 11 augusti 2010

dagens citat

Allt roligt kan man hitta när man tar sonen till svampskogen.
Anledning att vi gick till svampskogen var när jag sa till sonen att vi ska gå och plocka äpplen så vi kan göra äppelpaj och han svarade: "ska vi till ICA?"
Så om sonen tror att man plockar äpplen i ICA var det dags att ta barnet ut till naturen. Så vi gick runt 2 timmar och hittade mest döda djur och rådjurbajs.Men 1/3 av familjen var hur nöjd som helst. 2/3 fick 2 matskedar stekta kantareller till kvällsmat.
R.I.P gamla datorn, den tog livet av sig när jag råkade nämna att vi borde köpa en ny, och han hörde det. På kvällen la tangentbordet av, så vi kan inte logga in. Fine for me. Gick och köpte en ny, där fick du! Lite sur dock att alla 2010 bilder ligger kvar i gamla datorn som jag inte kommer åt, men vi borde känna tillräckligt med datanördar som kan hacka hårddisken?
När vi kom hem och maken sa att han ska fixa datorn sa sonen: "ska du banka med hammaren?" Så jag undrar var maken har "fixat" med gamla datorn? Känns lite leasy reklam när pappan ger ungen saftkannan övanpå datorn och ungen häller saft i den.. "oj oj oj då!"
Har varit en sväng till IKEA och köpt en hel massa kontorsmöbler till mitt nya kontor.. inredningsnörd som man är tycker jag att inreda eget kontor är halva nöjen med nya jobbet. Kan inte en skit en om lönehantering, men vet vilka tavlor ska hänga på väggarna! Bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar