tisdag 23 november 2010

Åbo extreme

Man börjar väl bli gammal när man börjar ta bilder på mat.. men det här var rätt gott! Viking-restaurang Harald i Åbo, titta förbi om ni är där. Maken dissar dock glada servitriser som vill bara prata svenska med honom hela tiden istället för att servera mat.
Såklart kom första snön så fort vi kom fram. Heja Finland.

Man hinner med rätt mycket över en helg om man vill. Till exempel:
Fredag:
-Jobbar 7-15
- åker mot S-holm, matstopp på IKEA
- Tar kvällsbåten till Åbo (direkt till hytten och sova)
- Vakna en gång i timmen under natten (orsaker: 01.00 båten gungar, jag får för mig att den ska skjunka, får mindre panik att maken har ställt vagnen inför dörren,vi kommer ju inte ut!!! Somnar till slut när jag övertygar mig själv att nödlarmet skulle rimligtvis gå om nåt händer. kl.02.00 en fylltant leds till grannhytten av snälla vakter: "Här bor fröken.." " Nej,men JAG vill inte sooovaaa!". 03.00 Anländer till Marienhamn, båten skakar. 04.00 2 tjejer anländer till sin hytt med killsällskap, en av killarna är positiv och säger till sin kompis: "nu blir det f'***a!" Tjejerna tänkte dock annat och säger glatt godnatt och stänger hyttdörren. 05.00 Hyttvärdinnan försöker meja sig in och vill bädda rent. 06.00 Klockan ringer. )

Lördag:
- Anländer till Åbo kl 7.30, mörkt som mitt på natten.
- Lämnar väskorna till hotellet och sonen får munkar till frukost på saluhallens kafe
-9.30 överaskar pappa som inte hade en aning att vi skulle komma
- 10.00 Bad och bus på Spa/äventyrsbadet Karibien
-11.00 Blir livrädd när man ska åka vattenrutchikana i mörkret
-13.00 Lunch och till hotellet möta resten av släkten (då vill pappa åka hem, han hatar överaskningar)
-15.00 Discominigolf , riktigt coolt!
- 18.00 Monstermiddag på Harald
-22.00 sova gott

Söndag:
-Shoppa loss på nya shoppingcenter Skansen
-Träffa jultomten
- Mysa på hotellet
-Leta efter en restaurang, sen kommer vi på : kinamat! Får leta en stund men hittar till slut kinarestaurangen. Det är väl som McDonalds, finns överallt och man vet vad man får (3 små rätter)
-Tar kvällsbåten till S-holm
-Taxfree shopping och ett glas vin innan det är dags att sova
- Sover utan att bli väkt av fylltanter och kåta killar.

Måndag:
-anländer till S-holm kl 06.30 (blir väkt 5.30 av samma värdinna som vill "bara byta lakan i sängen" jag ligger ju i sängen för fan.. )
- jag och sonen snarkar hela vägen hem (maken kör)
- Hemma kl 08, mysförmiddag med sonen
- På jobbet kl 12

Det gäller att vara effektiv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar