måndag 24 januari 2011

Dans

Idag på gympan hade jag riktigt roligt, på mitt eget bekostnad. Min koordinationskunskaper har inte blivit dugg bättre, så nånstans mitten av passen kom det lite lugnare tempo där man skulle skutta några steg till sidan och buga lite och sedan skutta åt andra hållet. (lite så där elegant ni vet) Jag som vanligt skuttar vänster när alla andra skuttar höger. Detta resulterar att jag och killen bredvid mig bugar till varandra varje gång vi möts. Och jag som hade hittat takten ville inte byta håll. Så det hela kändes som att vi dansande nån slags 1700-talets hovdans. Skutt-Skutt-Skutt-Buga (hej på dig) skutt-skutt-buga... och jag visste att det såg urlöjligt ut,vilket resulterar nästa rationella handling:jag börjar småfnittra för mig själv. Så om inte medmänniskorna hade tyckt innan jag var galen, så blev det inte direkt bättre. Skutt-skutt-skutt-buga-fnitter-fnitter-skutt-skutt-skutt-fnitter-buga..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar