måndag 17 januari 2011

Gott och blandat

Självporträtt 2011. Visst ser allt bättre ut i svartvitt??? Visserligen ser det ut att jag har en blåtira ( Google ordkoll föreslår här ord bilåtra??) under vänster öga, men det är synvilla, jag lovar, ingen familjemisshandel eller plastikkirurgi här inte..
Det har sina fördelar börja arbetsdagen 06.45, det här var utsikten från jobbfönstret då, och som vanligt 100 gånger snyggare i verkligheten.
nytt tillskott i mammas zoo, Jack Russel Manson, som är precis som små barn. Är det tyst för länge, hittar man hunden tuggandes något den inte borde tugga. Blir den rastlös så börjar den tugga något som den inte borde (typ min mamma). Är den för trött kan inte han sova utan tuggar på något den inte borde tugga (typ mig). Men sen när han sover så är han så supersöt så älskar man honom iaf. Och som med småbarn, det är roligt att låna dom och lämna tillbaka när det blir jobbigt!

Om 2 veckor är det dags igen. Drinkfest nr. kommer -ej -ihåg (kanske 4) Förhoppningsvis får vi ihop en härlig gäng och massa goda drinkar, måste kolla cocktailguiden.com omedelbart och börja planera.. Kanske en mjölkdrink? Eller nåt med rom.. hmm..

Idag VAB (eller heter det TFP) med sonen. Han har 39 graders feber, men inga andra symtom och är oförskämd pigg, men ändå sjuk. Så mycket film och spel blir det idag. Jämna mellanrum kollar vi läget med altantaket, snön är på väg ner och det är ju SÅ spännande att vänta när det smäller.. (eller är det bara jag som tycker det?) Lite ångest att man aldrig nånsin kan ha en full månadslön. Förrut var man aldrig borta från jobbet (tror att mellan 2001-2007 hade jag typ 3 sjukdagar) nu är det nåt skit jämt.. inte mycket (tror att vi tog ut 3-4 VAB dagar förra året, det är väl lite?) men iaf.. grrrr!
Sen är det ingen som gör ens jobb åt en heller, så man vet vilken hög som väntar på en när man kommer tillbaka= stressfaktor ökar..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar