tisdag 18 januari 2011

inte som en dans..

Satsade på att gå på gympa igår kväll. Och 5 minuter efter starten kom jag på varför jag inte brukade gå dit så ofta. Jag föddes utan koordinationsförmåga. Så veva med armar OCH ben samtidigt (oftast i olika håll) går inte. Kopplingen mellan hjärnan och kroppen är trasig. Och sedan hjälper det om man kan skilja höger och vänster av varandra också. Detta kan vara med att göra att jag är vänsterhänt, det kanske gör mig också vänsterbenat? Så när ledaren säger "vi börjar med höger" , tolkar min kropp det som "visst, vi börjar med vänster" och då håller man på och krockar med alla andra som skuttar till höger. Men tur att jag var inte ensam. Vi kan nog också säga att jag koordinationsförmåga som en karl. På passen befann sig ca 15 karlar och dom skuttade runt precis lika illa som jag. Utom den där latinamerikanska killen som hade rytmen i blodet eller nåt, han hade smidigare höfter vad jag hade. Orättvist.
Så kort och gott ,det var ingen vacker syn, men gjorde väl sitt. Fördelen med den träningsställen jag går på , att ingen bryr sig- varken om din prestation eller utstyrsel, man får komma som man vill och göra som man vill.
Ikväll blir det spinning igen.
Nu blir det film med febriga sonen. Imorgon tillbaka till jobbet så maken får stanna hemma istället.

3 kommentarer:

  1. Du låter lite som jag och det där med dans. Jag provade ju afrodans och det var faktiskt roligt. Där är det mer gör rörelser i enkla kombinationer (typ skura golvet) och gör det stort INTE vackert. Vad jag förstår från några på jobbet är zumba kul men vet inte vad man gör där.

    SvaraRadera
  2. Jag har sett zumba, det är typ latindans.. och dans är inget för mig heller, tur att man inte går på bröllop så ofta där man ofta behöver dansa. :-)
    Men man kan väl träna upp koordinationen, så jag fortsätter hoppa åt fel håll ett tag till,,

    SvaraRadera
  3. det är därför afrodans är bra hellre jobbigt än rätt gjort liksom. ju mer man tar i och ju fulare man gör det desto jobbigare...

    SvaraRadera