måndag 31 januari 2011

mera citat

Jag hade tänkt snygga till mig häromkvällen och hade på mig string-trosa. Då kommer sonen in i badrummet och skrattar halvt ihjäl sig:
-Mamma!! Du har trasiga kalsonger på dig!!!!

Hade barnfritt i lördags, riktigt riktigt trevligt, det var länge sen sist. Drinkfesten blev tyvärr inte av pga orsak, men påhittige make bokade en hotellnatt i Stockholm och vi fick biljetter till RAW Comedy Club på en klubb på Östermalm. Och det var riktigt lyckad. Äta god mat på hotellet, sen tunnelbanan till stan och fick skratta så jag fick träningsvärk. Både åt duktiga Stå-upp komiker (Finländaren Ismo Leikola var sjuuuukt roligt, kolla på YouTube..) och dessa underbara Östermalmsbor (eller inte ens Östermalmsbor, dom se-på-mig-jag-har-pengar människorna bor väl i Fittja på riktigt). Redan i kön höll på man att skratta ihjäl sig. Det var som avsnitt av solsidan. Killen i seglarkavaj med näsduk i fickan och tjejen var gjort av plast. Och killen skröt om sin resa till Vietnam där hela landet överaskande nog var fullt av (fattiga) vietnameser som hade blivit till sig när dom hade sett hans klockor och ringar. På allvar. Så jag må vara småstadsbo, men jag gillar iden att gå ut och ha roligt och inte behöva bry mig om jag ser rätt ut bland rätt människor. Hellre ser jag fel ut bland fel människor. Och riktig lantis var jag, hade på mig en kort-kort kjol och oroade mig innan om den var lite VÄL kort. Men det var oro i onödan. Jag kände mig som en kvinna i burkha i min kjol jämfört med barbie-dockorna där.
Som sagt en helt underbar mini utflykt med vuxentid-och bästa med resan? HOTELLFRUKOST!!! (med nygräddade våfflor!!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar