söndag 2 januari 2011

Nytt år..


Tog mig till frissan här i veckan också. Och eftersom julen tömde mitt konto, tänkte jag vara lite snål och istället för att gå till min ordinarie frisör, (visst är det konstigt att man känner sig nästan otrogen när man går till nån annan, ens värsta mardröm är att egen frisör skulle gå förbi när nån annan klipper mitt hår..) tog jag 200kr`s klippning. Och det var såklart ungefär det jag fick. (det kanske finns anledning att min ordinarie frissa tar 500kr) Jag kunde ha klippt mig bättre själv. Men det roligaste var nästan frisyren hon fixade ordning till mig. Hon tyckte att mitt hår behövde mera volym (hon måste ha tyckt väldigt synd om mig med sin mellanöster-tjock hår, jag som har riktig råttsvanshår) Har ni sett Jersey Shore? Snookie? inte? Så här såg mitt hår ut när hon var klar med mig: (fast ojämnt klippt)

Så det var bara sätta på mössan (vilket knappt var möjligt eftersom jag hade en flaska hårspray i håret) och gå hem. Förlåt min ordinarie frissa, kommer aldrig göra om det, det var engångsföreteelse och jag var full och.. Kan du förlåta mig????
Trött nyårsfirare klarade sig nästan till 12-slaget, sedan fixade vi hemgång precis till kl 00, så det var kanske inte så uppskattad av sonen som är rädd för raketer. Så nyårsafton slutade rätt mysigt, sonen sovandes i famnen på soffan, när jag och maken planerade år 2011. Tills jag kände att det blev lite varmt i famnen på mig.. Sonen kissar i sömnen, så mysigt. Och visste ni att en 3 åring kissar ca. en hink med en gång? jag vet det nu.

Tomten får en kram av sonen på julafton, vilken för övrigt var så lyckad som det kan bara vara. För en gångs skull hade vi lite lagom av allt, både mat och presenter.
Kvällens citat av sonen:
(när han rotar runt bland paketen)
-Men var är min piratbåt då???
(snacka om att vara säker på sin sak när man önskar saker från tomten)

Julveckan började helt katastrofalt med magsjuka för min del. (visste ni att en IKEA barnpall i toaletten fungerar som en utmärkt kudde när man är utslagen) Vilken var såklart vidrigt, men bra för julfrosseriet, magen hann inte riktigt återhämta sig ,så man stoppade i sig lite mindre mat än vanligt. Maken blev förkyld också, så hela julafton (som firades den 23:e,pga att jag ev. skulle jobba på julaftonkväll) fixades under panikartade timmar på torsdagmorgon. Makens feber gav den rätta röda nyansen till tomtens ansikte också, så praktiskt!
Min julklappssaldo var klassisk men oj så bra; en klocka, parfym, underkläder och smycken = saker som man slutar unna sig när man har barn.

Så nya året.. Nyårslöften? Jag tror vi kom på några stycken under fredagsnatten:
- Ha en familjesemester tillsammans (planering pågår, bilresa till Europa eller Lyxkryssning står högt i kurs)
-Vara bättre på att ha egentid , komma iväg själv.
- Vara bättre på ha vuxentid, göra saker tillsammans.
- Jag måste börja träna innan sittande jobb förvandlar mig till en knubbsäl(igare). Ser faktiskt framemot det.. men det gör man väl alltid innan man ens har börjat. Har nån slags vision att få upp konditionen till sommaren att jag kan jogga igen. Älskade spinning förr, och det kan jag tänka mig kan vara bra "rensa-hjärnan-efter-pissig-dag-på-jobbet" träning. Hoppas jag inte kommer att se ut som Anja Pärsson i låren, då vet ni att jag har haft många pissiga dagar på jobbet.. Men ack så otränad man är, jag kommer troligtvis dö under första passet, eftersom jag TROR att jag är i samma form som 4 år sen. Och jag lämnar inte ens snygg lik då..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar