tisdag 11 januari 2011

Tillbaka ..

Tillbaka i en viss träningsanläggning där jag stort sett bodde 4 år sedan. 2-3 timmar per dag, 6 dagar i veckan. Så här efterskott kan man nog inse att det var inte riktigt sunt. Men vältränad var man.
Så nu har jag betat genom första träningspasset. Och jag dog inte!!! var inte ens nära döden!!! Och vilken energikick man får, kom på varför jag älskar spinning, där kan man köra helt slut på sig själv på 45 min. (ungefär som sex alltså, fast man måste betala, träningen, inte sexet.. ) Underbart!!
Så kanske under all detta fett bor en hyfsat vältränad tjej? Så nu gäller det bränna bort lika mycket fett som en storpack köttfärs, det borde gå! Hoppas även på andra bieffekter, att man kanske blir piggare och gladare. (inte så att jag är trött och sur.. eller maken kanske borde svara på det)
Imorgon blir det sväng till gym, undrar hur jag får plats där. Var där igår kl 14, och hela stans dörrvakt-styrka tränade där då, jag kommer att känna mig liten och ynklig tror jag .. med mina 5 kilos vikter.
Året börjar bra, känns riktigt nice.. Har bokat lite semesterresor också, en kryssning med RoyalCaribianCruiseLine (Stockholm-tallin-St.Petersburg-Stockholm) med Vision of the seas, kommer prova klättervägg och löparbana bara för att jag kan! Avfärd i augusti, passar på att fira 6 årig bröllopsdag och 11 år tillsammans!
Och årliga Malta-resa är bokat till oktober.. det är våran lilla Thailand fast mindre neonlampor (eller för sig, det är det inte..) och prostitution.
Maken räknade lite på årets budget och den såg riktigt bra ut (berätta inte till kylskåpet, annars går den sönder) bättre räntor på lånet, minskade Internet/telefonkostnader tack före IP telefoni, lägre dagisavgift mm. gör att vi har gått ner rejält och dessutom fått lite mer pengar i plånboken.
Maken och jag är nykära känns det som, sonen är alldeles underbar och alla nära och kära är hyfsat friska..
Året 2011 ser ut att bli en riktig bra år! (bara för att jag skriver så kommer maken rymma med en smal och blond och ung fotomodell, huset brinner ner, sonen blir kriminell 4 åring, jag blir arbetslös och vänner och släkten överger oss ) men det tar vi då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar