onsdag 9 februari 2011

Ansiktsbehandling

Fick en presentkort till en ansiktsbehandling av arbetskompisar när jag fyllde 30 år förra året. Och snål som man är, kom jag inte iväg tidigare eftersom jag behövde lägga ut 200kr själv. Prioritering ligger rätt, annat nytt kan man köpa, men inte investera 200kr för sig själv..
Men iaf, kom iväg idag, sista dagen när presentkortet gällde. Aldrig varit på ansiktsbehandling, är lite mer tvål och vatten och apotekets hudkräm -tjej. Men måste erkänna att det var sjjuuuuukt skönt! Alltså det blev skönt efter hon hade slutat klämma på mina porer och spetsa mig med en nål. Ansiktsmassage är helt underbart. Sedan ser jag lite förvånad ut, blev utsatt för brynblockning modell grande. Jag sa att jag vill inte ha 2 streck , men det är inte långt ifrån, eller jag är nog bara van med lite mer lagom (oj, så svensk jag är).
När jag låg där inlindat i sköna filtar och ansiktsmask, så tänkte jag att varför man inte kosta på sånt här oftare. En klippning kostar ca. 500kr, klassisk ansiktsbehandling på 1.5 timme kostar 600kr. Då tycker jag att detta var mer värd än klippning på 20 minuter (går man till lotsasfrissan som jag sist, 10 minuter)
Så nu kan jag väl klippa mig varannan gång och ta ansiktsbehandling varannan gång. även om jag ser lite förvånad ut..
Dagens egoboost: (eller sen försökte hon smickra mig och får mig köpa massa salvor) Hudterapeuten (heter dom så??) trodde att jag var 22! Balsam för min årliga fylla-år kris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar