måndag 7 februari 2011

cancer?

Häromkvällen myste jag med maken och helt plötsligt känner jag att makens hand stannar vid sidan av bröstet och han känner efter något. (ni som tror att det kommer att bli snusk, kommer att bli besvikna) Jag frågar " Vad är det, känner du en knöl eller?" (visste det, jag har cancer!!) , maken: " mmmm.. ju, nåt är det.. nej, vänta, det är dina revben! "
Så uppenbarligen har man varit lite mullig några år.. Välkommen tillbaka revben!
För övrigt går projekt superbabe 2011 bra, tränar så det ryker och konditionen kommer tillbaka jättefort. Men sen är det bara att inse en fakta. Jag kommer nog aldrig bli sådär liten och nätt med smala ben. Jag kommer på sin höjd bli snygg på Anja Persson/ Finsk arbetshäst vis. Om jag inte ska svälta mig alltså, men då får man gubb-rumpa och putmage, det vill jag inte ha. Låren och baken är som den är,den kanske dallrar lite mindre nu, men den blir inte ta mig attan mindre.. Bara ... muskulös.. ja ja, vissa kanske kan tycka att Anja Persson lår är snygga, Anja Persson själv kanske? Då ska jag också lära mig och gilla mina stockar till lår..

För övrig höll jag på få spelet i gympan idag. Ni kommer ihåg 1700-tals dansen jag utövade förra veckan med min gympagranne? Samma sak idag, och samma jäkla kille. Vad är oddsen.. det är ändå 50 personer där inne, man springer runt och blandas vilt. Sen när det är dags för skuttandet så hamnar jag bredvid honom. Så idag var det också skutt-skutt-skutt-buga.. Tänkte börja förklara till honom att jag är vänsterhänt och inte efterbliven (även om somliga kan tyckas att det är samma sak..) men kände att då kommer han definitivt tycka att jag är galen på riktigt, så jag fortsatte niga och buga med honom istället.

Insåg att om man ska döma människor efter vad dom läser för böcker, kan man få ihop en salig soppa av mitt tycke. Lånade lite böcker från bibblan idag och det blev en härlig kompott: "Jago" av Ralf König (tecknad serie skriven av homosexuell tysk) , Kat Von D`s självbiografi, chicklitt boken "på grund av Leon, "Queer as Karin" av Sanna Lindström (mera tecknad.. varför verkar homosexuella vara duktiga på tecknade serier??) och "Nemi 666" av Lise Myhre (ännu mera tecknad, men vet ej hennes sexuell läggning)
Så nu ska jag sjunka ned i soffan och njuta av läskvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar