fredag 4 februari 2011

inte sjuk då..

Okej, var inte sjuk, eller sen var det nån förkylning light. Men känner mig fortvarande konstigt trött.. och helgen ska spenderas på jobbet. Vart tar veckorna vägen, jag jobbade ju nyss helg!
Tänka på pengar, tänka på pengar....
Sonen har förresten istället för en låtsas kompis skaffat sig en låtsas båt. En blå båt som heter Båtis. Han berättar helt fantasiska historier om när han åkte Båtis själv. Bla. har han tränat bowling där, spelat ishockey, kört grävmaskin, åkt med sin kompis Nils ( som också är Makens kusin) , träffat elefanter (bara små, inga stora)- alla händelser har nån slags verklighetsförankring men dom händer just på Den Blåa Båten. Oftast om vuxna pratar med varandra så kontar han in med: När JAG var på Båtis SJÄLV.... Igår behövde håret inte tvättas för han hade minsann tvättat håret redan på Båtis.. Så är det.
Ibland är man lite avundsjuk på barnens förmåga att fantasiera. Själv har man blivit så vuxen att när man nån gång försöker så kommer sunda förnuftet in. Jag drömmer mig bort till en strand med vitt sand och värme... Hjärnan: men vart har du gjort av familjen? Fixade du barnvakt? Hade du semester att ta ut? Varför skulle du åka själv? Vart fick du pengarna? Vilken flygbolag? Vilken del av världen? Vaccinerade du dig??
Så vi kör mer verklighet: Det snöar som f*n ute, jag ska släpa mig och jobba på en fredagkväll när dom flesta har fredagsmys (= bli full hemma, citat av Henrik Schyffert) och lördagmorgon ringer klockan 06.10. Älskar livet!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar