onsdag 23 februari 2011

Pingstkyrkan???

Mitt nya hobby på gymmet är att läsa tatueringar. När man springer på löpbandet så blir det rätt tråkigt efter si så där 5 minuter, så man måste hitta på nåt tidsfördrift. Det finns gott om killar med diverse tatueringar som står rätt framför näsan på mig, så kom på att läsa tatueringar är bra tidsfördrift. (eller jag är väl besatt, jag måste ha nåt att läsa, läser mjölkförpackningar och annat vid matbordet om det inte finns tidning) Häromdagen såg jag en kille som jag fick stirra lite extra länge, så om du känner igen dig, så var det endast av platonisk nyfikenhet, inget annat. Killen var stor som ett hus, tränade som en galning med typ 100 kilos hantlar och hade massa flames, tribals, dödskallar (eller dumskallar enl. sonen) och spindelnät runt hela kroppen. Över bröstet hade han en text med fint skrivstil i strolek kattunge. (alltså ca. 15cm höga) , jag läste.. och sen läste jag igen.. och en gång till.. kan det stå.. står det verkligen.. Pingstkyrkan?!?!?!? och när jag hade strirrat ett tag till var jag mycket säker att det gjorde det. Så antingen är killen riktigt troende hardcore eller kanske är Pingstkyrkan nån ny deadmetallband?
dagens citat av sonen:
(vi läser saga och jag frågar vart saker kommer ifrån, vi hade klarat av att ägg kommer från hönor och äpplen från trädet)
-vart kommer osten ifrån?
- från musen!

Och när jag sa till honom att han kan väl sova i sin säng (som ligger bredvid våran säng) istället för mellan oss, så sa han med stora ögon (tänk Pussy in boots i Shrek)
-men jag vill sova mellan er, för att jag älskar er!!
Ungen vet PRECIS hur man ska handskas med sina föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar