tisdag 15 mars 2011

dagens citat

Från sonen självklart:
Hämtar honom från dagmamman och frågar vad han har gjort idag.
-Lekt
-Vad lekte ni då?
- Det är ingen ide att jag säger det förstår du väl, du fattar ändå inte vad jag pratar om!

Suck... han hann nästan fylla 4 år innan man fick höra för första gången att jag fattar ingenting. Trodde att det skulle dröja minst 10 år till.

Längtar så mycket till våren. Snart kan man nog ut och springa istället för att titta på konstiga tatueringar på gymmet. Få se hur det kommer att gå.. förra året försökte jag med löpning ute och drabbades av diverse konstiga sjukdomar som jag till slut klassades som joggingallergi och la av. Fick utslag och klåda efter löprundan, skavsår i triceps från linnen mm. Lovar gott inför vårruset! Har inte anmält mig på tjejmilen än, borde nog göra det.. Har sprungit 7,5 km på löpband, så en mil borde gå.. med lite finsk Sisu!
Projekt superbabe har funkat snart 3 månader! Börjar märka att det kan bli dyr historia. Alla kläder börjar bli stora, speciellt byxor. Jag som hatar handla jeans, hittar aldrig nått som passar.. och kom på att sonen behöver en hel ny sommargarderob och vårkläder + skor. Ungen har gått och växt under vinter!
tyckte att jag handlar inte speciellt mycket kläder. Fick en årssaldo besked från H&M. 7000kr. När har jag handlat för 7000kr??? Så snart är man väl på lyxfällan och skakar på huvudet när dom frågar vart pengarna tar vägen. Fast för sig, det är väl ett tag dit. Äger inte ett endaste kreditkort, har pengar i banken och totala skulder i familjen är under 200 000kr (hus och bil).
Läste en undersökning på tidningen att 40% av svenska tycker att det är viktigt att ha hem som imponerar. alltså inte att den är trvisam utan IMPONERAR. Hur sjukt är inte det? Vårat hem imponerar nog ingen men jag trivs istället!

1 kommentar:

  1. Underbar kommentar av Lucas! Jag brukar mest få: "jag kommer inte ihåg" (Tror att det betyder ungefär samma sak :) )

    SvaraRadera