tisdag 8 mars 2011

Rimini Italien here we come!

Ah, nu har vi bokat vårens resa! Undrar hur osams vi kommer att vara när vi ska till stranden? " jag är HELT säkert att det var vid gröna parasollet vi skulle vara" Få rusta oss med GPS i fall man ska på toa eller nåt. Eller kissa i havet, det gör ju fiskarna också.
Riktig beach-semester blir det väl inte ( så slipper jag ha ångest över bikini-kroppen redan i April) temperaturen är väl runt 18-20 grader, och havet är varmt. Men härligt att komma iväg och få lite tidigt vår! Förra året i England hade vi otroligt tur med vädret i samma tid, +20-23 och strålande sol (och askmolnet försvann direkt när vi skulle flyga) Hoppas på lika fint vädret i år i Italien!!
Idag har man ont. Tänkte att när ja nu har tränat snart 2 månader, så kan jag väl klara av ett kombipass. 45 minuter skivstång och 45 min spinning. Just det. icke. Eller jag klarade det, men idag värker varenda muskel i överkroppen. jag är nämligen helt otränat i rygg och axlar,för att jag tycker dom musklerna är så trista att träna, det syns ändå inte. (jag har inte heller fet rygg/axlar, bara fet bakdel) Idiotiskt ,jag vet. Men vad tränar man på skivstång? Just det.Överkroppen. Aj. Det hjälpte inte heller att jag gick efter ledarens vikter. Han är kille. Vältränad. och glömde bort att stången väger 2kilo. Envis som man är, så går man inte och byter heller utan sliter med värsta Schwartzenegger vikter. Får skylla mig själv. Dagens spinning är dock inställd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar