fredag 25 maj 2012

Hur tänker dom?

Sj är lite lurig företag,det har nog många kommit på. Jag kan bidra med ett exempel; resetidsgaranti.
När mitt tåg är försenad så anmäler jag det. Sen dröjer det en månad eller 2. 90% av fallen får jag mail att jag inte är berättigad till ersättning. 100% av fallen skriver jag tillbaka att dom har fel. 100% av gångerna får jag ersättningen 2 minuter senare. Oftast mellan 20-40kr,tjuhuu!
Nästa gång jag ska köpa pendlarkortet bli det roligt. I automat kostar den 1700kr. I sj butik 1800kr. Via nätet går det inte ladda. Men i automat går det inte använda ersättningskoderna jag har,bara i butik. Så då måste jag först samla ihop såna värt 100kr innan det ens blir samma pris än i automat ,ännu flera om jag ska få det billigare. Jättebra.
Nu säger säkert nån att man kan använda dom till andra resor,men eftersom man nu redan sitter 40 timmar i månaden i en tåg så blir det inte så ofta utöver det..
Men jag förstår varför alla pendlare slutar använda resetidsgaranti,för mycket tid för så lite nytta.
men inte bara sj gnäll,de som jobbar på tåget,iaf sträckan nyköping-norrköping är alltid jättetrevliga och vänliga trots de får skäll från idioter dag in och dag ut. Kan inte tänka mig att signalfel i flemmingsberg skulle orsakars av en liten harmlös konduktör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar