torsdag 31 maj 2012

Noas ark

Sonen har varit på kyrkis under våren och det har vi följt med intresse. Det är nog så att barnen alltid blir motsatser till sina föräldrar. Vi båda är hardcoreateister,men tycker att han ska ändå få välja vad han vill. Så när han sa att han vill gå på kyrkis fick han det. Vi har fått höra berättelser om Jesus som enligt Lucas är en snubbe som dog jättemånga gånger.
Idag hade dom avslutning och som present fick de en hel pärm med propaganda,jag menar information och Noas ark bok. Vilken vi läste ikväll. Jag hittade vissa håligheter i berättelsen om man ska utgå att historian är sant. Lucas frågade vart allt vatten tog vägen, det var en rimlig fråga. Enligt boken torkade solen upp vattnet. Jag undrar hur varmt det måste ha varit och hur länge för att hela världen som var täckt med vatten ska torka upp. Men fort gick det.  Och när allt vatten var borta gick alla ut och började grilla och det var blommor överallt. Borde inte varit rätt lerigt efter allt har legat under vatten i all evighet? Inavelskvoten ska jag inte ens gå in på.
Men om man tar historien som en saga så är den helt ok,utom att jag kanske inte skulle vilja hitta på en historia där Gud får nog och bestämmer döda hela jordens befolkning. Roligare saker finns det väl att skriva om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar