måndag 18 juni 2012

Var tittar dom på?


Ibland, och speciellt på sommaren känner jag att människorna tittar på mig lite för länge vad som är normalt. Har inte heller kommit på någon standardstirrare, alltså nån speciell folkgrupp. Skulle det vara endast killar (eller tjejer för den delen)skulle jag kunna dra nån slutsats att man är kanske lite snygg.  Men icke. En salig blandning av människor alltså. Känner mig rätt nojig,tror jämnt att jag har toapapper fastsittande på skon eller jag har stoppat kjolen innanför strumpbyxan. Men idag kanske fick jag en förklaring. En herre ( kostymklädd 40+  jag-jobbar-på-en-revisionsbyrån typ) kom fram till mig och förklarade hur snyggt han tyckte det var med mina tatueringar i kontrast till proper klädsel. Visst f*n. Har visst ena armen och ena vaden dekorerad med klassiska jag-är-född-på-80-talet tribals. Och dom är väl rätt stora. Och till jobbet klär man sig lite mer proper än till vardags.  Så jag insåg att det kanske ser lite lustigt ut. När inte det liksom stämmer. Och jag har haft dom 15 år så jag ser dom inte längre. Och det är 2012 så det är inte så att bara sjöman och horor har tatueringar.. Men roligt om iaf en individ tyckte det var snyggt. Vad dom andra tycker vet jag inte,men dom får väl stirra på, mixed signals är rätt roligt sätt att vara och närmast punk jag kommer nuförtiden. och kanske den där revisionsbyråkille kände likadant, det är bara att hans tribals får fortsätta vara gömda under kavajen,stackaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar