torsdag 15 augusti 2013

Bad timing brake up part 2

Jag tror att jag skrev tidigare om en kille med känsla för timing. Han som gjorde slut med sin flickvän precis när man hade satt sig i flygplanet och hade 4 timmars flyg hem att se framemot. Han som jag "råkade" tappa kabinväskan på huvudet av ren sympati mot stackars flickan.
Nu börjar jag tro att detta är nån slags besathett av vissa killar. (ingen generalisering alls. Jag skrev VISSA). Att göra slut precis innan man blir instängd i ett samma litet utrymme timtals. Som jag och exet skulle satt oss i klädkammaren 6 timmar efter Det Jobbiga Samtalet. 
På tåget på väg hem träffade jag Mr. Kan Det Här Med Timing nr.2. Paret är på väg till Skavsta från Norrköping och sitter bakom mig. På väg hem. Brukar inte tjuvlyssna men reagerade bara när tjejen halvskriker "seriosly??" och börjar gråta. Och där sitter den där manliga mannen med valpögon och förklarar att "it's not you, it's me" . Den här herren tog det hela lite till ny level såvida att först tvingas man sitta på tåget 1 timme. Sen på bussen 20 min. Sen på flyget X antal timmar. 
VAD ÄR DET FEL PÅ ER????? Man gör inte slut på publika platser, på sms, via telefon eller när den andra inte har någostans att ta vägen. Det är inte kärnfysik direkt. 
Och nu ska jag inte vara nån bitter manshatare. Det är inte det. Kvinnor kan dom också. Smidiga kvinnliga sätt att göra slut är : på en nattklubb (genom ha sex med en främling på toaletten och med orden " ja, men det måste du har fattat när jag dansade med honom att det är slut") , sluta svara i telefon/mail/sms (aka. deleta ett förhållande) eller helt enkelt ligga med killens bästa kompis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar