måndag 19 augusti 2013

sweetie bird?

Nu brukar inte jag gå med på arg-feminist tåget. För mig är jämnställdhet sådan självklar sak att orkar inte ens lägga energi på det. Och känner ändå att jag får leva i en vettig omgivning såvida det handlar om mitt jobb eller privatliv. Aldrig känt att jag blivit annorlunda/sämre behandlat för att jag är en kvinna. 
Och har inte så mycket åsikten om det här med tjej och killkläder egentligen. Mer att jag tycker det är löjligt att butikerna skyltar med tjej och kill avdelningar. Kan dom inte bara sälja barnkläder? 
Men nu fuckar ni upp angry birds. Och det ska inte tolereras. Varför måste angry birdsen få en rosett på skallen och bli sweetiebird? Dom tjejer som spelar angry birds vet väl att det finns ingen rosettklädd sweetiebird. Men visst. Då kan vi göra spindelmannen glittrig sweetiespidis också. Och för all dell ska Hello Kitty bli Hell No kitty med flames och nitar och läggas på killavdelning. Då är jag nöjd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar