måndag 2 februari 2009

tröttare kan ingen vara

tjuhuu, såg slutet på Beck i går, first time ever! Vilket såklart resulterade en sömnlös natt, somnade väl kl 02 och klockan ringde kl 05.40. Svinkalt ute och sen skulle man cykla till jobbet.
Pratade med en kompis med 2 små barn och beundrade hur hon fixar 2 års sömnbrist utan att behöva lägga sig på psyket, jag måste ha mina 8 timmar annars är inte jag en människa. Så jag sa att tur att man inte är nån kirurg , jag skulle säkert amputera friska ben och annat skoj. Och då kom jag på mig själv, att jag faktiskt ansvarar 10 personers mediciner, insulinsprutor mm och min kompis vanligt fall tar hand om folks pengar/aktier/fonder (och just nu ansvarar för 2 människoliv) så vi har nog också rätt viktig jobb att sköta.
Så det är kanske bra att ni inte vet vart vi jobbar, skulle ni förtro era föräldrar/pengar i våra händer? IQ idag har varit 2.
Är det inte sommar snart???? Jag höll på att få psykbryt när man ska klä på Lucas, grrrrr! Först på med kläderna hos dagmamman, sen en titt hos en kompis (Lucas börjar klä av sig, på med kläderna igen på en skrikande L), hem och äta, på med kläderna igen (åter på en skrikande Lucas) och väg till en annan kompis och sen hem därifrån. Under 3 timmar klädde jag på honom 4 ggr! Jag övervägde på allvar att han skulle få äta maten hemma på altanen i sina ytterkläder!
Skulle aldrig nånsin överleva flera barn. (fast jag är ju väl bekväm av mig) Eloge till alla dagisfröknar och dagmammor som klär av och på 15 ungar/dag..men sen får dom betalt också.

1 kommentar:

  1. Visst är det underbart med overaller,och vantar som trillar av etc... tänk - med två barn hade det blivit 8 ggr av och på med kläderna, hurra till mig ;) Vill ha vår nuuuuu!

    SvaraRadera