torsdag 5 mars 2009

bastukillen

ha ha, igår kväll gick Lucas runt hemma med en slev och en hink, vevade med sleven och sa pshhhh... pshhhh... Det dröjde en stund innan jag fattade att killen bastar!! He`s a true finn :-)
Vi bastade i Finland (självklart) och man fick knappt ut honom från bastun, när han kom på att man ska kasta vatten på aggrigatet. Det var jag som tyckte att det började bli för varmt.
Hmm. Jag måste hitta en kines. Vilket borde inte vara så svårt, det finns ju över en miljard, men jag råkar inte känna några. Jag har nämligen börjat fundera på en ny tatuering och den ska självklart vara Lucas relaterad. Och när min svärmor var i HongKong så köpte dom en tavla där det sägs stå Lucas på kinesiska. Men jag är lite skeptiskt av mig och vill att en människa som kan kinesiska ska kolla att det står Lucas och inte typ Billigt Kött. Det skulle inte bli nån lyckat tatuering. Är egentligen lite emot alla möjliga kinesiska tecken som tatuerig, men vad ska jag säga när jag har 2 stora tribals redan, det är väl klicshe så det räcker. Så lite kinatecken kan inte göra saken värre.
Har en arbetskompis som är thailändsk, och hon skrev Lucas på thailändska, vilket också var vackert, men gillade kinesiskan mer eftersom man skriver uppifrån och ner, det skulle passa bättre för ställen jag hade tänkt ha tatueringen. (dvs. nacken)
Nu är inte Lucas närheten av en kines, så typ nån fornfinska skulle kanske också vara ett alternativ..hmm. var hittar man en människa som kan stenåldersfinska? För att jag vill inte ha hans namn med vanliga bokstäver, jag tänker när han är 20 och morsan går runt med "Lucas" stående i ryggen, jag tror att han skulle tycka att det är pinsamt. Eller det kanske är bara jag.
Födelsedatum med romerska siffror är också en tanke.. men nåt lär det bli så småningom.
Min pappa sa at jag får inte skaffa nya tatueringar innan han är död, men han verkar rätt frisk och är inte så gammal, så även om jag kanske stryks över från arvet, så tänker jag nog göra det. Har inte lyssnat på honom på 30 år, så varför börja nu? :-) Sorry pappsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar