lördag 7 mars 2009

Lucas är normal

..han har varit lite sjuk! Han som alrdig har varit det. Eller ju, när han var´3 veckor hade han feber 2dagar och när han var 10 månader samma sak. Och nu blev det inte så mykcet värre, han hade feber en kväll, H hade en nice suprise när han gick in till honom dagen efter på morgonen, ungen hade kräkts över hela sängen (tur att jag var på jobbet, klarar mycket kroppsvätskor med inte spyor) och sa "kakka" (=bajs på finska). Sen var det inte så mycket mer det.. jag tror själv att han var förstoppad som alltid när vi kommer hem från resor, och det orsakade både feber och spyor...men nu är han frisk igen!
Han äter dock urdåligt, han har ju inte så mycket att ta av, så han tappar vikt snabbt. Men kan inte tvinga honom äta heller, men man vet att det är allvar när han inte ens äter kex eller bullar.
Var och hälsade på mormor och moster igår, hade skitskoj med Wii Fit, visste inte att jag var så duktig på backhoppning.. det är väl finska generna igen! Lucas levde rövare med alla katter,råttor, fåglar, hunden och hästar. Lite djurbaciller är bra för att förebygga allergier.
Han har nog blivit väldigt imponerad av flygandet , för att han hela tiden berättar om Flygplan och pekar mot himlen och säger "uppe" ..vi ska försöka komma iväg till flygplansmuset nästa gång dom har öppet, så han får se flygplan igen.
Nästa helg är det fjällen som gäller, var och shoppade skidglasögon till mig och Lucas, han tyckte att han såg cool ut, måste ta en bild och lägga upp,han är jättesöt i dom. Och en gång skull hittade jag något som kostade mindre vad jag hade räknat med. Tänkte runt 300kr med fick dom för 80! Skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar