lördag 28 mars 2009

dagen efter barnfritt.

Jösses vad skönt vi hade det igår. Lucas-fritt från kl 13 till kvällen. Världens bästa mormor kom och tog hand om Lucas och jag + maken tog bussen till sunlight och deras relaxavdelning. Helt underbart! Bara slappa, dricka vin, juice & Kaffe o bada bubbelpool nästan 3 timmar. Det kändes dock lite konstigt att känna av vinet kl 14 på fredag em, men är man småbarnsföräldrar så är man, då måste man börja tidigt. Jag sa till maken att det var värt dom 200kr bara få prata ostörd, alltså så man inte behöver avbryta för att säga "nej, Lucas" .
Nu är det ju så att våran son är ju alldeles underbar på alla sätt, men ha en allvarlig snack mellan mig och H är hopplöst när han är med, för att han behöver sin uppmärksamhet, och får han inte det, kräver han det med hjälp av massa bus och rackartyg. Och vi kom på att det var 1 år sen sist vi var nånstans bara vi 2, fy och skam! Vi som sa att MINST en gång i månaden ska vi komma iväg själva.. det har inte riktigt blivit av. Men nu är det nya tag igen, nästa månad är det min tur att skaffa barnvakt och hitta på nåt kul att göra, Det ser jag framemot.
Efter sunlight var det tidig middag på O`learys, deras afterwork (okej, afterspa för oss) buffè var riktig god. Buffè är alltid Buffè, jag som älskar mat och maken som har beslutsångest och kan inte bestämma sig för en rätt utan vill ha lite av varje. Ingen mera vin dock, var rädd att somna i bion annars.
Män som hatar kvinnor var filmen, en riktigt romantisk komedi. Är stor fan av millenium serien och hade rätt höga förväntningar på filmen och blev inte besviken. Dom hade lyckats bra med rollerna (speciellt L.Sallander) och även om den var 2,5 timmar lång kändes den aldrig tråkig.
Såklart man stör sig lite att vissa saker inte kommer fram i filmen, men man kan ju inte få med allt, utan att filmen blir 5 timmar lång.
Kom på att alla filmer jag går och tittar på är runt 3 timmar, jag vill ha valuta för pengarna. Betala 95kr för en 1 timmes film är löseri med pengar. Säger jag som sedan tog taxi hem när vi inte orkade vänta på bussen.
Så en barnfritt kväll slutade kl 21, precis lagom när Lucas idag vaknade kl 07. Hoppas sommartiden ställer till det för honom och han imorgon vaknar 08. Hatar verkligen gå upp så tidigt, man äter frukost och leker och sen ska man ringa till nån för att hitta på nåt, tittar på klockan och det är 08 och alla vettiga männsikor sover fortvarande. Men imorgon är det sovmorgon för mig och sedan f11 musèt med farfar, Maken ska försöka byta en ny spis till oss och då är det bäst att hålla sig borta så inte Lucas lär sig alldeles för många fula ord.

2 kommentarer:

  1. hei me ollaa yleensä hereillä kahdeksan aikoihin. mut en mä tiiä jos mä sit oon "vettig" :)

    SvaraRadera
  2. ha ha, du är ju inte vettig :-) No mä soitan sitten seuraavaks teille!/S

    SvaraRadera