måndag 30 mars 2009

offciell gnälla-av-mig-dagen

Ser inte så gott ut på bild, men det var det! Lite torsdagsmys med ost, kex och makens favorit:En-riktig-man sallad (dvs. fetaost,kräftstjärtar och soltorkade tomater) Inga grönsaker där inte! (jag vet att tomat är en grönsak, men om den simmar i olja är den inte det längre)
Har knappt några bilder på sonen sovandes, men igår var han så trött så han fortsatte att sova i famnen efter middagsluren, söt!

Dom här ögonen kommer att få många tjejer att falla..
Och sen ska jag gnälla..
idag är det officiell är-irriterad-på-allt-och-alla dagen.
Saker som irriterar mig är:
1) Telefonabonemang Försäljare på en viss nyöppnad matäffär i Nyköping-Dom måste betala sjukt mycket pengar för att få stå där. Jag är på bra humör tills jag kommer till affären, sen börjar dom gamarna skrika "hej du, vad har du för abonemang?" Jag har svarat allt från "nej tack" till "det ska du skita i", men botten nåddes i torsdags när jag svarade att jag har bindingstid på 24 mån och varken kan eller vill byta, så tjejen ropade fortvarande efter mig ("vad har du för operatöööör??!??!!) när jag var vid fruktdisken, och den ligger typ 50 meter ifrån henne!!! Då var jag så urförbannat så ville bara hem, dvs spenderade mindre pengar i affären. Tänkt på det ni som driver matbutiken! Det sorliga var att när jag passerade tjejen 30 min senare: " vad har du för abonemaaaang!?!"
2) En viss lågprismöbelvaruhus (inte IKEA) : köpte en matgrupp därifrån ca 1 år sen för ett antal tusenlappar. idag har jag fått bättringsmåla för att stolarna och bordet är kantstötta. Okej, jag väntar mig inte kvalitet som heller människoliv, men kom igen, 1 år?????
3) Samåkning. Utbildning i en ort i sörmland imorgon. Trodde att jag fick åka själv, men fick telefonsamtal att 2st till ska samåka (dom har inte träffat mig på morgonen, det blir snarare osamsåka) med mig. Jag som knappt står ut med mig själv på morgonen ska nu småprata och vara trevlig (eftersom dom ska åka med mig hem också) 4,5 mil. Och dom var så där pratsamma och hurtiga redan i telefonen. Jag kanske ska inrätta vissa ordningsregel fram tills imorgon (prata inte med chauffören) Hade sett framemot en lugn (tyst!) resa tillsammans med en kopp kaffe och Titti&Roger.
4) plockade bort 1 ton kattbajs i våran rabatt. Jag vet att katter måste bajsa, men varför bland mina tulpaner?? och vad är det för bekväma kattjäklar som inte ens täcker bajset efter sig. Det gör dom säkert bara för att driva mig till vansinnet. ("njäh, njäh, nu ska vi göra frun i huset galen, vi bajsar här och bara går så det första vad hon ser på morgonen är bajskorvarna")
5) Utvecklingssamtal. Fick frågan av en vän: har ni haft utvecklingssamtal med eran dagmamma. Va? Ska man ha det? När dom är inte ens 2 år? Och då fick jag föklarat att man ska ha det, det har man på dagis. Jösses. Ursäkta nu alla som har barn på dagis, det är säkert jättebra ställe och barnen utvecklas och utbildas och motiveras och uppmuntras. Men när dom är 1 år, ska inte dom få vara BARN? Måste dom kunna byta sina egna blöjor eller bre sina egna smörgåsar? Jag hoppas och ber att vi har så pass mycket kontakt med våran dagmamma att hon kan ta upp saker direkt med oss utan utvecklingssamtal. Och nej, våran dagmamma har ingen speciell pedagogik, och det är jag glad för. Vad sägs om sunt förnuft.
puuuh, nu känns det bättre.


4 kommentarer:

  1. voi no herranjestas, miks lähteä jerusalemiin ko tähän voi kirjoittaa? :)
    no samåkningista. mun mielestä se on ihan ok mut jos ei ole aamuihmisiä, en minäkään ole, ni on aika vaikeata.
    Mutta, tähän asiaan haluan lisätä että voi mennä överiksiki ko vein kymmenenvuotiaan valmentajan kans samåkninkii lauantaina ni arvaas kui monta autoa lähti? kahdeksan ja tasan yhdeksän lasta. Yhdellä oli auto johon olis hyvin mahtunu seitsemän lasta, tai sit kolme lasta ja kolme aikuista. Ihan hullua! Onhan se kiva ko vanhemmat lähtee peleihin mutta jotai järkeä siinäki täytyy olla. grrrrrrr! olis edes lähteny kaks vanhempaa ja kaks lasta samas autos. EIhän ne kuitenkaa pystyny puhua lastensa kanssa ko ovat viel nii pieniä että istuivat takapenkillä kaikin. järjetöntä! No se siitä. ei munkaa tarttenu lähteä jerusalemiin :)

    SvaraRadera
  2. så sant så sant. No onhan toikin kyllä hullua.. kuten sanottua jotain järkeä täytyy siinäkin hommassa olla. No en ainakaan purrut keneltäkään päätä irti :-)//S

    SvaraRadera
  3. hienoa! oleks narrannu ketää? mulla vitsit vähis tänää...

    SvaraRadera
  4. Förstår att det var gott, blir helt sugen :)

    /Malin

    SvaraRadera