tisdag 24 mars 2009

jobb & upp-med-tuppen Lucas

Suck och gäsp. Mina 2 sovmorgon försvann med hostig Lucas som bestämmer sig vakna 5.40 både mån&tis. Även om han myser i sängen får man ändå ha koll på honom så han inte: river ner wallies, häller en flaska vatten på mig, använder mina glasögon som modelllera eller ringer med min mobil till kina. Så man är lite sliten, och idag ska man tillbaka till jobbet igen, efter EN HEL DAG ledig. Tur att man är långledig fre-sön, och desuttom har min underbar H fixar barnvakt, spa på sunlight , middag och bio till oss på fredag, så skönt det ska bli!!!
Lönen var ingen rolig överaskning, dock visste jag att 2 veckors sjuklön och tfp skule göra sitt. Pengar från fk får man väl när Lucas tar stundenten.
Håller på att jagar Byggare Bob -figurer i plast till Lucas som 2-års present. Vet inte vilket är mer idiotiskt; att i affären kostar dom 250kr/st (ska köpa 6 figurer, räkna själv hur mycket det blir) eller att på Tradera går buden upp till 200kr+ frakt 50kr. Vad tänker folk som betalar lika mycket för en begangnad än för en ny? Har iaf lyckats få ihop Kranis och Skopis. Bandis, Rolle och Menta fattas (själv tycker jag att Menta är irriterande dum, så inte hela världen om jag inte hittar honom(henne?)) och för sig, Kranis är också ett jäkla gnällspik och fegis..hmmm, nu verkar det så att jag borde gå och skaffa ett liv.
en sak till : Finns det ett lag i sverige som säger att alla barnmössor till våren/hösten måste vara randiga? Utbudet på tradera pekar iaf åt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar